Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2009

Τώρα και παπούτσια που γυμνάζουν με το... περπάτημα

Ολοένα και πιο δημοφιλή τα αθλητικά που υπόσχονται «ξεκούραστη» άσκηση

ΤΗΕ ΝΕW ΥΟRΚ ΤΙΜΕS , Της Τara Ρarker-Ρope

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009
Οι διαφημίσεις του εστιάζονται σε γυναικεία οπίσθια, γεγονός που έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Ακόμα περισσότερες αντιδράσεις όμως προκαλεί το ίδιο το προϊόν: αθλητικά παπούτσια που μας υπόσχονται ότι «γυμναζόμαστε ενώ περπατάμε».

Mπορούμε να γυμνάσουμε τους μυς μας καλύτερα απλά με το να αλλάξουμε παπούτσια; Η εταιρεία αθλητικών ειδών Reebok ισχυρίζεται πως μπορούμε. Το νέο παπούτσι περιπάτου ΕasyΤone, σύμφωνα με τη διαφημιστική εκστρατεία, δημιουργεί καλύτερο μυϊκό τόνο στους μυς των ποδιών και των οπισθίων από τα συνηθισμένα παπούτσια. Και οι καταναλωτές δείχνουν να το πιστεύουν. Σύμφωνα με στελέχη της Reebok, που ανήκει στην Αdidas, το ΕasyΤone είναι το πιο επιτυχημένο νέο προϊόν της τα τελευταία 5 χρόνια.

Άλλες εταιρείες έχουν κυκλοφορήσει παπούτσια που υπόσχονται οφέλη για το σώμα μας, όπως η ελβετική Μasai ή οι αμερικανικές Skechers και FitFlop. Παρ΄ ότι τα περισσότερα αθλητικά παπούτσια προσφέρουν υποστήριξη και προστασία, τα νέα παπούτσια που ενεργοποιούν τους μυς είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να δημιουργούν την αίσθηση της αστάθειας. Οι κυρτές σόλες, για παράδειγμα, και οι «φλοιοί ισορροπίας» που έχουν τα Reebok θεωρείται ότι αναγκάζουν όποιον τα φορά να χρησιμοποιεί περισσότερο τους μύες και έτσι να δίνει καλύτερο μυικό τόνο στα πόδια και τους γλουτούς.

Όλα αυτά ακούγονται ωραία, αλλά έχουν πραγματικό αποτέλεσμα; Προκειμένου να υποστηρίξουν τους ισχυρισμούς τους, οι κατασκευαστές πραγματοποίησαν έρευνες με στόχο να αποδειχθεί πως τα συγκεκριμένα παπούτσια ενεργοποιούν περισσότερο τους μυς, τουλάχιστον σε συνθήκες εργαστηρίου. Όμως οι μελέτες δεν δείχνουν εάν η μεγαλύτερη ενεργοποίηση οδηγεί σε σημαντικές αλλαγές στον μυικό τόνο ή την εμφάνιση μακροπρόθεσμα. Ούτε είναι ξεκάθαρο εάν η ενεργοποίηση συνεχίζεται και αφότου εκείνος που τα φορά συνηθίσει τα παπούτσια.

Οι διαφημίσεις
Η Reebok χρησιμοποίησε μια προκλητική διαφημιστική εκστρατεία για το ΕasyΤone. Σε μια η κάμερα φεύγει από το πρόσωπο μιας γυναίκας και ζουμάρει στα οπίσθιά της ενώ σε μια άλλη αναφέρεται πως τα αποτελέσματα των παπουτσιών αυτών στα πόδια και τους γοφούς «θα κάνουν τα στήθη σας να ζηλέψουν».

Όμως ο ισχυρισμός ότι τα συγκεκριμένα παπούτσια προσφέρουν τέτοια οφέλη, υποστηρίζεται από μια μόνο μελέτη στην οποία πήραν μέρος 5 γυναίκες οι οποίες περπάτησαν σε έναν διάδρομο άθλησης 500 βήματα φορώντας το ΕasyΤone, άλλο παπούτσι της Reebok και ξυπόλητες. Χρησιμοποιώντας αισθητήρες που μετρούν τη μυϊκή δραστηριότητα, οι ερευνητές υπολόγισαν ότι όταν φορούσαν το ΕasyΤone οι γλουτιαίοι μύες γυμνάστηκαν 28% περισσότερο από ό,τι όταν φορούσαν τα απλά παπούτσια και οι τένοντες 11% περισσότερο.


Μιμούνται τις μπάλες ισορροπίας

ΤΟ ΕΑSΥΤΟΝΕ είναι δημιούργημα του Μπιλ Μακίνις, πρώην μηχανικού της ΝΑSΑ, που όπως λέει ήθελε να μεταφέρει τα αποτελέσματα που έχουν οι μπάλες ισορροπίας στα γυμναστήρια, σε παπούτσια. Στον σχεδιασμό του μοντέλου αυτού ο Μακίνις και η ομάδα του θέλησαν να μιμηθούν τις μπάλες βάζοντας «φλοιούς ισορροπίας» κάτω από τα δάχτυλα και από τη φτέρνα. Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με μια βόλτα σε αμμώδη παραλία- χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια, ισορροπία και λειτουργία των μυών απ΄ ό,τι όταν περπατάμε σε μια σκληρή επιφάνεια.

Ο Τζον Λιντς, στέλεχος της Reebok, εξηγεί ότι οι έρευνες αγοράς της εταιρείας δείχνουν πως 4 στις 5 γυναίκες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα προϊόντα που θα τονώσουν τους μυς των ποδιών και των γοφών τους. Επικαλείται μάλιστα την ανταπόκριση από χιλιάδες αγοραστές των παπουτσιών που επιβεβαιώνουν ότι παρατήρησαν διαφορά μετά τη χρήση τους. «Σίγουρα αισθάνονται κάτι στους μυς τους αφότου περπατήσουν με τα παπούτσια μας», τονίζει ο Μακίνις.
Πηγή:Ta nea on line

Δεν υπάρχουν σχόλια: