Ενα ιστολόγιο που εχει τολμη,άποψη για ολα τα θέματα που μας απασχολουν καθημερινά.
Σάββατο 2 Αυγούστου 2008
Τα περιορισμένα κρατικά έσοδα οδηγούν σε νέους φόρους
Σειρά νέων φόρων, με επίκεντρο 1 εκατ. ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, ετοιμάζεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση από το φθνόπωρο, σε μία προσπάθεια να ενισχύσει τα κρατικά έσοδα και να περιορίσει τη φοροδιαφυγή, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα της Κυριακής.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, η αξιολόγηση των φετινών φορολογικών δηλώσεων προκάλεσε σοκ στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς η πλειονότητα των καταστηματαρχών, εμπόρων και ελεύθερων επαγγελματιών δήλωσε ετήσια εισοδήματα έως 4.000 ευρώ!
Έτσι, ο κ. Αλογοσκούφης εμφανίζεται έτοιμος να εξετάσει την επιβολή όριου ελαχίστου εισοδήματος και να επιβάλει τεκμαρτό φόρο εισοδήματος σε όσους δηλώνουν εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας, δηλαδή κάτω από 4.800 ευρώ.
Αν και ορισμένοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών πρότειναν μέχρι και την επιστροφή των αντικειμενικών κριτηρίων (υιοθετήθηκαν το 1994 και καταργήθηκαν τέσσερα χρόνια, ο υπουργός τις απέρριψε.
Ωστόσο, σε αυτό που δείχνει να έχει καταλήξει είναι η κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης μετοχών, ομολόγων, καταθέσεων και stock options.
Δηλαδή, να προστίθενται στο φορολογητέο εισόδημα και να φορολογούνται βέσει της φορολογικής κλίμακας.
Newsroom ΔΟΛ
ικασίας επιχορήγησης νέων ελευθέρων επαγγελματιών από τον ΟΑΕΔ
Αναρτήθηκε: 30 July 2008 by Editor
Στο πλαίσιο της πολιτικής για την απλούστευση διοικητικών διαδικασιών ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Χρήστος Ζώης, υπέγραψε και προώθησε προς υπογραφή στo συναρμόδιo Υπουργείo Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας απόφαση απλούστευσης της διαδικασίας επιχορήγησης Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ) από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Πιο συγκεκριμένα, η Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπει:
Α) Την κατάργηση:
Του αντιγράφου Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή άλλου αντίστοιχου εγγράφου που πιστοποιεί την ταυτότητα του ενδιαφερόμενου. Η διαπίστωση της ταυτοπροσωπίας θα γίνεται με την απλή επίδειξη του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας.
Β) Την υποχρεωτική αναζήτηση από τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ:
- Του Δελτίου Ανεργίας.
- Της βεβαίωσης ολοκλήρωσης της διαδικασίας εξατομικευμένης παρέμβασης.
Γ) Την υποβολή μόνο στο τρίτο στάδιο (πρώτος επιτόπιος έλεγχος) των παρακάτω δικαιολογητικών:
- Δήλωσης αριθμού τραπεζικού λογαριασμού,
- Βεβαίωσης έναρξης επιτηδεύματος από την αρμόδια κατά τόπο Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ),
- Υπεύθυνης δήλωσης ομογενούς ή υπηκόου χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή νόμιμα έχει απαλλαγεί από αυτές, ή δεν έχει υποχρέωση εκπλήρωσης στρατιωτικής θητείας.
Σε δήλωσή του ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Χρήστος Ζώης, αναφέρει: «Η κατεύθυνση είναι σαφής όπως σαφής είναι και η αποφασιστικότητά μας. Έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες προς τον πολίτη με ταχύτητα, ποιότητα και αποτελεσματικότητα. Βασικός άξονας της δουλειάς μας η μείωση της γραφειοκρατίας μέσω της απλούστευσης διαδικασιών με στόχο την καλύτερη και γρηγορότερη
Παρασκευή 1 Αυγούστου 2008
Αν τα ποντίκια γίνονται έτσι μ' ένα χάπι, και μάλιστα χωρίς κόπο, τότε έχουμε καλά νέα για τους «σουβλακιαίους» μας... |
(Πηγές: www.cell.com, Ασ. Πρες)
Το savoir vivre στο Ρέθυμνο!
Ετοιμάζω την έκδοση ενός ακόμα βιβλίου μου με φωτογραφίες και αφιέρωσα ένα σφικτό 48ωρο για να φωτογραφίσω το πλούσιο αρχιτεκτονικό παρελθόν στα Χανιά και το Ρέθυμνο, ώστε να προβάλω τις ομορφιές τους.
Ήμουν εντελώς μόνη όπως ο μέσος τουρίστας. Δεν είχα καν ειδοποιήσει τους συναδέλφους μου Βουλευτές. Ενθουσιασμένη από την πόλη των Χανίων πήγα με ταξί στο Ρέθυμνο και κατευθύνθηκα αμέσως στην περίφημη κρήνη Rimondi για να την φωτογραφίσω. Η παλιά πόλη του Ρεθύμνου είναι γεμάτη μικρά – πολύ μικρά – σοκάκια, όπου συνωθούνται χιλιάδες τουρίστες – κάτι σαν τα Ματογιάννια στη Μύκονο. Δύο παρά δέκα το μεσημέρι της Δευτέρας, φωτογράφησα την Κρήνη και κατευθυνόμενη σε ένα σοκάκι για να δω την επόμενη Τούρκικη Κρήνη γίνεται το εξής :
Στη μέση του δίμετρου σε φάρδος δρομίσκου, κάποιος σύγχρονος νεοέλληνας είχε παρατήσει μια ογκώδη vespa. Κάποιος άλλος ακούμπησε επάνω της και το ποδήλατό του, για να πάνε να πιούν καφέ στην παρακείμενη καφετέρια, την οποία νομίζω ότι την έλεγαν «Βασιλικός».
Από τον συνωστισμό των περιπατητών πέφτει το ποδήλατο και με κτυπάει στον αριστερό μου καρπό. Ξαφνιάστηκα, πόνεσα και κρατώντας σφικτά το χέρι μου αναρωτήθηκα φωνακτά «επιτρέπεται να παρκάρετε στη μέση του σοκακιού; Θα σκοτωθεί κανένα παιδάκι». Πλην τριών Γερμανών τουριστών που πετάχτηκαν για να με βοηθήσουν οι ντόπιοι θαμώνες αδιαφόρησαν πλήρως, ενώ ατάραχος ο ιδιοκτήτης του ποδηλάτου με «διαπέρασε» απλώς για να σηκώσει το ποδήλατό του. Του είπα «συγνώμη γιατί το κάνατε αυτό…εγώ μπορεί να έσπασα τώρα τον καρπό μου». Η απάντησή του ήταν «λεβέντικη». «Καλά ολόκληρο ποδήλατο και vespa δεν τα έβλεπες…στραβή είσαι;». Του είπα «αντί να μου ζητήσετε συγνώμη μου ζητάτε και τα ρέστα;». Και μου απάντησε…«μιλάς εσύ, που μου πέταξες κάτω το ποδήλατό μου και μπορεί να έπαθε κάτι;» Παρά τον πόνο, κράτησα την ψυχραιμία μου και του είπα «επειδή εγώ μπορεί να έσπασα το χέρι μου και εσάς να χάλασε το ποδήλατο, θα φωνάξω το 100». Αμέριμνος, με απαξιωτικό στυλ, συνέχισε να πίνει την φραπεδιά του, λέγοντάς μου «με απειλείς ;».
Και τώρα αρχίζει ο φόβος. Οι συνειρμοί της τελευταίας επικαιρότητας του Ρεθύμνου, υπόθεση Ζωνιανών και η στυγνή δολοφονία του νεαρού φοιτητή στην παλιά πόλη πριν από δύο μήνες από έναν «λεβέντη», με έκαναν να απομακρυνθώ, ενώ ταυτόχρονα παρατηρούσα εάν «φούσκωνε» κάτι πάνω του. Μετάνιωσα γιατί φοβήθηκα. Επιπροσθέτως, πάγωσα από την πλήρη αδιαφορία όλων και την ύποπτη σιωπή των παρισταμένων που βλέπουν μια μόνη γυναίκα κτυπημένη και δεν κάνουν το αυτονόητο. Να προσφερθούν να μου φέρουν πάγο. Παρά μόνο ένα έντρομο γκαρσόνι που μου έλεγε συνέχεια «καθίστε…μήπως θέλετε νερό ;».
Που να καθίσω εγώ που φανταζόμουν ότι θα βγάλει ο άλλος το κουμπούρι…πάντως το 100 το πήρα. Έως ότου έρθει, ο τύπος – μη φανταστείτε κανένα Κρητήκαρο με βράκες, πορτοκαλί lacoste φόραγε, συνέχιζε τα απαξιωτικά και ειρωνικά σχόλιά του, του τύπου «δηλαδή τώρα το 100 θα μας κάνει νταντά; κλπ» και συνέχιζε ατάραχος να πίνει τον καφέ του. Και εγώ ξένη στην ίδια μου την πατρίδα και φοβισμένη, να πονάω και να μετανιώνω την ώρα και την στιγμή που άνοιξε τέτοια ιστορία, που; …στο Ρέθυμνο.
Φαίνεται υπολόγισε πόσο κάνει το περιπολικό για να μπει στα σοκάκια της παλιάς πόλης και λίγο πριν εμφανιστεί το πλήρωμα, καβάλησε το ποδήλατο και έφυγε κοιτάζοντάς με ειρωνικά και λέγοντάς μου «άντε να με βρεις». Φυσικά και η vespa είχε εξαφανιστεί από την πρώτη στιγμή.
Λίγο πριν συναντηθώ με τους αστυνομικούς, στο κοσμηματοπωλείο που είναι διαγώνια της Κρήνης, είναι στην πόρτα μια κυρία καλοβαλμένη η οποία μου λέει ξαφνικά, με το χέρι στη μέση «πως φαίνεται ότι είσαι αργόσχολη…δεν πας να βρεις καμιά δουλειά να περνάς την ώρα σου, αντί να μας απασχολείς τόση ώρα. Αλλά τι σου λέω φαίνεται από τα μούτρα σου πόσο μοχθηρή και κακιά γυναίκα είσαι. Είσαι πολύ κακιά και καλά να πάθεις. Δεν φτάνει που του πέταξες το ποδήλατο κάτω, αντί να ζητήσεις συγνώμη φωνάζεις το 100. Και τι θα μας κάνει το 100;».
Και για να τελειώνω, το πλήρωμα κατευθύνθηκε στην καφετέρια και ρώτησε το γκαρσόνι, αυτό που προσφέρθηκε να βοηθήσει, τι συνέβη. Ο οποίος τους είπε ότι δεν έγινε απολύτως τίποτα, δεν είδε και δεν άκουσε απολύτως τίποτα. Φυσικά και δεν έκανα μήνυση κατά αγνώστου, αφού διαπίστωσα ότι ήμουν ένα αόρατο πρόσωπο στο οποίο και δεν συνέβη τίποτα. Που να μπλέξω εγώ με την omerta.
Είμαι υποχρεωμένη να δημοσιοποιήσω αυτό το συμβάν, την απαράδεκτη συμπεριφορά όλων των παρόντων, π.χ. της επαγγελματία κοσμηματοπώλη, μόνο και μόνο για να προστατεύσω τους υπόλοιπους πολίτες του Ρεθύμνου, οι οποίοι οφείλουν να αντιδράσουν, γιατί ο,τι έγινε στην Κρήνη Rimondi, βλάπτει σοβαρά την κοινωνική συμπεριφορά και την οικονομική ζωή μιας κατεξοχήν τουριστικής περιοχής.
Νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την αποτελεσματικότερη προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση
1) Θεσπίζεται η δυνατότητα εκπόνησης προγραμμάτων από φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα: (α) για την ευαισθητοποίηση στα θέματα της προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών των προσώπων που έχουν τακτικές επαφές με τα παιδιά στους τομείς της εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής προστασίας, της δικαιοσύνης και των δυνάμεων τάξης καθώς και σε τομείς που σχετίζονται με δραστηριότητες αθλητικές, πολιτιστικές και αναψυχής, (β) για την ενημέρωση, εκπαίδευση και επιμόρφωση των προαναφερομένων προσώπων σχετικά με την γενετήσια εκμετάλλευση και κακοποίηση των παιδιών, τα μέσα διάγνωσής τους και την δυνατότητα αναφοράς στις αρμόδιες υπηρεσίες σχετικών υποψιών, (γ) για την αξιολόγηση και αποτροπή του κινδύνου διάπραξης αδικημάτων γενετήσιας εκμετάλλευσης ή κακοποίησης παιδιών από άτομα που φοβούνται ότι μπορεί να διαπράξουν οποιοδήποτε από τα σχετικά αδικήματα και (δ) για την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού, μέσω προώθησης ή διεξαγωγής εκστρατειών, για το φαινόμενο της γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης παιδιών και για τα προληπτικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν.
2) Καθιερώνεται η δυνατότητα εισαγωγής προγραμμάτων ενημέρωσης για τα θέματα γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης και τα μέσα προστασίας στους τομείς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
3) Θεσπίζεται η δυνατότητα αναφοράς καταστάσεων πιθανής γενετήσιας εκμετάλλευσης ή κακοποίησης προς τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες από επαγγελματίες που έχουν υποχρέωση τήρηση εχεμύθειας (όπως γιατροί, ψυχίατροι, δικηγόροι) που έρχονται κατά την εργασία τους σε επαφή με παιδιά.
4) Παρέχεται η δυνατότητα λήψης συντονιστικών μέτρων, σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο, η συνεργασία των αρμόδιων αρχών μεταξύ τους αλλά και με την κοινωνία των πολιτών -κυρίως μη κυβερνητικούς οργανισμούς, αλλά και άλλους οργανισμούς ή φορείς.
Ακόμη, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου λαμβάνονται προστατευτικά μέτρα και παροχή βοήθειας στα θύματα και στις οικογένειές τους, ενώ αυστηροποιούνται οι ποινές για το αδίκημα της ασέλγειας και ποινικοποιείται το αδίκημα της προσέλκυσης ανηλίκων μέσω internet.
Επίσης, προβλέπεται ότι τα δεδομένα τα σχετικά με την ταυτότητα και το γενετικό προφίλ (DNA) των αμετάκλητα καταδικασμένων να διαφυλάσσονται στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Υπηρεσιών του υπουργείου Εσωτερικών.
SOS για τους υδροβιότοπους της Κρήτης |
|
CrCretetv 1/3/2007 |
31.7.08
ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ & ΤΩΝ ΚΔΑΠ
Με το νέο σχέδιο του Υπουργείου Απασχόλησης ο θεσμός των ΚΔΑΠ οδηγείται «προς πλήρη απαξίωση» σύμφωνα με τις καταγγελίες του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων Κ.Δ.Α.Π.–Κ.Δ.Α.Π.μεΑ, ενώ πολλοί Δήμαρχοι και Πρόεδροι Δημοτικών Επιχειρήσεων εξέφρασαν την ανησυχία τους - με το νέο σχέδιο από 1/9/2008 - δε θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν οικονομικά το συνολικό κόστος για την εύρυθμη λειτουργία των Βρεφονηπιακών σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π. – Κ.Δ.Α.Π.μεΑ με συνέπεια το κλείσιμο των Δομών και την απόλυση των εργαζομένων. Τις ενστάσεις της αναφορικά με την εν λόγω ΚΥΑ εξέφρασε και η ΓΣΕΕ με επιστολή της προς τους υπουργούς Απασχόλησης και Υγείας, τονίζοντας την «ανάγκη επανεξέτασης και διευθέτησης των ρυθμίσεων αυτής».
· Απαξιώνεται ο θεσμός και τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ και τα οποία μετατρέπονται πλέον σε δομές φύλαξης και όχι δημιουργικής απασχόλησης όπως λειτουργούσαν όλα αυτά τα χρόνια, με συνέπεια να χάνεται το αντικείμενο λειτουργίας των δομών όπως και το αντικείμενο δουλειάς των εργαζομένων. Με άλλα λόγια τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ μετατρέπονται σε «πάρκινγκ» παιδιών και η δημιουργική απασχόληση από εξειδικευμένο προσωπικό θα δίνει τη θέση της σε φύλαξη παιδιών από ιδιώτες με σκοπό το κέρδος.
· Υποχρηματοδοτούνται οι συγκεκριμένες δομές. Με 1560 Ευρώ ετησίως χρηματοδότηση από την Εργατική Εστία το κάθε παιδί, σχεδόν κανένας φορέας υλοποίησης πλην ίσως κάποιων ιδιωτικών, δε θα αναλάβει το κόστος για να λειτουργήσει αυτές τις δομές.
· Οι «ωφελούμενες μητέρες» μειώνονται δραστικά αφού πρέπει να πληρούν αθροιστικά πάρα πολλά κριτήρια [με κύρια: α) να μην ξεπερνάνε τα 24.000 ευρώ ετησίως και β) αποδεδειγμένα για την Εργατική Εστία να εργάζονται με ένσημα, αναγγελία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ κλπ]. Έτσι μειώνονται δραστικά και πάρα πολλά παιδιά, που απολάμβαναν δωρεάν όλα αυτά τα χρόνια τις υπηρεσίες που τους παρέχονταν από τις δομές και αποκλείονται παιδιά που οι μητέρες τους εργάζονται στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ, στα οικιακά, είναι ανασφάλιστες, πολύτεκνες μητέρες, μονογονεϊκές μητέρες, μητέρες που εργάζονται περιστασιακά σε διάφορες επιχειρήσεις και οι εργοδότες τους αρνούνται την απόδειξη της εργασίας τους και μετανάστριες (μη κοινοτικές) που απασχολούνται νόμιμα
Με δεδομένο λοιπόν τα παραπάνω καθώς και ότι:
2. η συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια και ως εκ τούτου πρέπει να προσφέρεται δωρεάν, χωρίς κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας,
οι εμπλεκόμενοι Υπουργοί οφείλουν:
