Σάββατο 2 Αυγούστου 2008

«Εκτός ελέγχου» η φοροδιαφυγήΕλάχιστο φορολογητέο εισόδημα σε εμπόρους-ελεύθερους επαγγελματίες εξετάζει η κυβέρνηση
Τα περιορισμένα κρατικά έσοδα οδηγούν σε νέους φόρους

Σειρά νέων φόρων, με επίκεντρο 1 εκατ. ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, ετοιμάζεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση από το φθνόπωρο, σε μία προσπάθεια να ενισχύσει τα κρατικά έσοδα και να περιορίσει τη φοροδιαφυγή, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα της Κυριακής.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, η αξιολόγηση των φετινών φορολογικών δηλώσεων προκάλεσε σοκ στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς η πλειονότητα των καταστηματαρχών, εμπόρων και ελεύθερων επαγγελματιών δήλωσε ετήσια εισοδήματα έως 4.000 ευρώ!
Έτσι, ο κ. Αλογοσκούφης εμφανίζεται έτοιμος να εξετάσει την επιβολή όριου ελαχίστου εισοδήματος και να επιβάλει τεκμαρτό φόρο εισοδήματος σε όσους δηλώνουν εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας, δηλαδή κάτω από 4.800 ευρώ.
Αν και ορισμένοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών πρότειναν μέχρι και την επιστροφή των αντικειμενικών κριτηρίων (υιοθετήθηκαν το 1994 και καταργήθηκαν τέσσερα χρόνια, ο υπουργός τις απέρριψε.
Ωστόσο, σε αυτό που δείχνει να έχει καταλήξει είναι η κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης μετοχών, ομολόγων, καταθέσεων και stock options.
Δηλαδή, να προστίθενται στο φορολογητέο εισόδημα και να φορολογούνται βέσει της φορολογικής κλίμακας.
Newsroom ΔΟΛ

ικασίας επιχορήγησης νέων ελευθέρων επαγγελματιών από τον ΟΑΕΔ

Στο πλαίσιο της πολιτικής για την απλούστευση διοικητικών διαδικασιών ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Χρήστος Ζώης, υπέγραψε και προώθησε προς υπογραφή στo συναρμόδιo Υπουργείo Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας απόφαση απλούστευσης της διαδικασίας επιχορήγησης Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ) από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Πιο συγκεκριμένα, η Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπει:

Α) Την κατάργηση:

logo3 Του αντιγράφου Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή άλλου αντίστοιχου εγγράφου που πιστοποιεί την ταυτότητα του ενδιαφερόμενου. Η διαπίστωση της ταυτοπροσωπίας θα γίνεται με την απλή επίδειξη του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας.

Β) Την υποχρεωτική αναζήτηση από τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ:

  1. Του Δελτίου Ανεργίας.
  2. Της βεβαίωσης ολοκλήρωσης της διαδικασίας εξατομικευμένης παρέμβασης.

Γ) Την υποβολή μόνο στο τρίτο στάδιο (πρώτος επιτόπιος έλεγχος) των παρακάτω δικαιολογητικών:

  1. Δήλωσης αριθμού τραπεζικού λογαριασμού,
  2. Βεβαίωσης έναρξης επιτηδεύματος από την αρμόδια κατά τόπο Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ),
  3. Υπεύθυνης δήλωσης ομογενούς ή υπηκόου χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή νόμιμα έχει απαλλαγεί από αυτές, ή δεν έχει υποχρέωση εκπλήρωσης στρατιωτικής θητείας.

Σε δήλωσή του ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Χρήστος Ζώης, αναφέρει: «Η κατεύθυνση είναι σαφής όπως σαφής είναι και η αποφασιστικότητά μας. Έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες προς τον πολίτη με ταχύτητα, ποιότητα και αποτελεσματικότητα. Βασικός άξονας της δουλειάς μας η μείωση της γραφειοκρατίας μέσω της απλούστευσης διαδικασιών με στόχο την καλύτερη και γρηγορότερη

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2008

Γυμναστείτε, με... ένα χάπι

Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΝΙΑΩΤΗ

Αν τα ποντίκια γίνονται έτσι μ' ένα χάπι, και μάλιστα χωρίς κόπο, τότε έχουμε καλά νέα για τους «σουβλακιαίους» μας...
Είναι το όνειρο κάθε ανθρώπου που για πολλούς λόγους δεν καταφέρνει να περάσει την πόρτα του γυμναστηρίου: ένα χάπι, που χαρίζει ορισμένα από τα οφέλη της γυμναστικής, χωρίς μια στάλα ιδρώτα. Χθες, Αμερικανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ένα τέτοιο χάπι είναι πλέον πραγματικότητα και λειτουργεί επιτυχώς... στα ποντίκια. «Βάλαμε τη γυμναστική σε ένα χάπι. Κάποια από τα αποτελέσματα της άσκησης (καύση θερμίδων, βελτίωση των επιδόσεων) προκαλούνται με χημικό τρόπο στον οργανισμό», δήλωσε με ενθουσιασμό ο Ρον Εβανς, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του Ινστιτούτου Βιολογικών Ερευνών Salks στη Λα Γιόλα της Καλιφόρνιας. Με σκεπτικισμό και πολλές επιφυλάξεις αντιμετωπίζει την ανακοίνωση η διεθνής επιστημονική κοινότητα, αλλά και μεγάλο μέρος του κοινού. «Το καλύτερο για την πλειονότητα των ανθρώπων είναι να ασκούνται και όχι να παίρνουν χάπια», τόνισε ο Ερικ Χόφμαν, διακεκριμένος επιστήμονας του Εθνικού Ιατρικού Κέντρου στην Ουάσιγκτον. Αλλωστε και οι ερευνητές του Salks παραδέχονται ότι η επίδραση του AICAR στον ανθρώπινο οργανισμό «καλύπτεται προς το παρόν από ένα μεγάλο ερωτηματικό». Σύμφωνα, πάντως, με το πόρισμα που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «Cell», τα ποντίκια-πειραματόζωα που έλαβαν το χάπι AICAR για τέσσερις εβδομάδες, άρχισαν να καίνε περισσότερες θερμίδες ημερησίως. Επίσης, χωρίς να γυμνάζονται, όταν έτρεξαν σε «διάδρομο», είχαν ενισχυμένες επιδόσεις στο τρέξιμο σε σύγκριση με ποντίκια στα οποία δεν χορηγήθηκε το χάπι. Το AICAR, όπως επίσης και ένα άλλο φάρμακο, το Resveratrol, που φέρεται να αυξάνει τις επιδόσεις, βρίσκονταν εδώ και καιρό στο επίκεντρο μελετών για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων. «Οταν ένας συνάδελφος γιατρός μού μίλησε για την πιθανή επίδραση του AICAR στο βάρος, σε συνδυασμό με τις αυξημένες επιδόσεις των ποντικιών χωρίς γυμναστική, και πρότεινε μεγαλύτερη έρευνα, δεν πίστευα ότι θα είχαμε αποτελέσματα», είπε ο Εβανς. Η ομάδα του Salks, σε συνεργασία με το Ιατρικό Ινστιτούτο «Howard Hughes» αναμένεται να ξεκινήσουν τις κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους. Χωρίς να μπορούν να δώσουν χρονοδιάγραμμα για πιθανή κυκλοφορία του στην αγορά, οι Αμερικανοί ερευνητές εκτιμούν ότι το AICAR θα βρίσκεται στον πυρήνα των μελλοντικών θεραπειών κατά της παχυσαρκίας και του διαβήτη, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει εκείνους τους ανθρώπους που, για ιατρικούς λόγους, δεν επιτρέπεται να γυμνάζονται.


(Πηγές: www.cell.com, Ασ. Πρες)


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 01/08/2008

Το savoir vivre στο Ρέθυμνο!


Έχω ταξιδέψει πάρα πολύ στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτό που αισθάνθηκα στο Ρέθυμνο δεν το είχα αισθανθεί πουθενά, ούτε καν στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης ή το Σοβέτο επί εποχής απαρτχάιντ. Εξοργίστηκα, θύμωσα και το κυριότερο φοβήθηκα και αν κάνω την δημόσια καταγγελία μου, το οφείλω στους πολίτες οι οποίοι πρέπει οι ίδιοι να προστατεύσουν την ιστορική και τουριστική πόλη τους.
Ετοιμάζω την έκδοση ενός ακόμα βιβλίου μου με φωτογραφίες και αφιέρωσα ένα σφικτό 48ωρο για να φωτογραφίσω το πλούσιο αρχιτεκτονικό παρελθόν στα Χανιά και το Ρέθυμνο, ώστε να προβάλω τις ομορφιές τους.
Ήμουν εντελώς μόνη όπως ο μέσος τουρίστας. Δεν είχα καν ειδοποιήσει τους συναδέλφους μου Βουλευτές. Ενθουσιασμένη από την πόλη των Χανίων πήγα με ταξί στο Ρέθυμνο και κατευθύνθηκα αμέσως στην περίφημη κρήνη Rimondi για να την φωτογραφίσω. Η παλιά πόλη του Ρεθύμνου είναι γεμάτη μικρά – πολύ μικρά – σοκάκια, όπου συνωθούνται χιλιάδες τουρίστες – κάτι σαν τα Ματογιάννια στη Μύκονο. Δύο παρά δέκα το μεσημέρι της Δευτέρας, φωτογράφησα την Κρήνη και κατευθυνόμενη σε ένα σοκάκι για να δω την επόμενη Τούρκικη Κρήνη γίνεται το εξής :
Στη μέση του δίμετρου σε φάρδος δρομίσκου, κάποιος σύγχρονος νεοέλληνας είχε παρατήσει μια ογκώδη vespa. Κάποιος άλλος ακούμπησε επάνω της και το ποδήλατό του, για να πάνε να πιούν καφέ στην παρακείμενη καφετέρια, την οποία νομίζω ότι την έλεγαν «Βασιλικός».
Από τον συνωστισμό των περιπατητών πέφτει το ποδήλατο και με κτυπάει στον αριστερό μου καρπό. Ξαφνιάστηκα, πόνεσα και κρατώντας σφικτά το χέρι μου αναρωτήθηκα φωνακτά «επιτρέπεται να παρκάρετε στη μέση του σοκακιού; Θα σκοτωθεί κανένα παιδάκι». Πλην τριών Γερμανών τουριστών που πετάχτηκαν για να με βοηθήσουν οι ντόπιοι θαμώνες αδιαφόρησαν πλήρως, ενώ ατάραχος ο ιδιοκτήτης του ποδηλάτου με «διαπέρασε» απλώς για να σηκώσει το ποδήλατό του. Του είπα «συγνώμη γιατί το κάνατε αυτό…εγώ μπορεί να έσπασα τώρα τον καρπό μου». Η απάντησή του ήταν «λεβέντικη». «Καλά ολόκληρο ποδήλατο και vespa δεν τα έβλεπες…στραβή είσαι;». Του είπα «αντί να μου ζητήσετε συγνώμη μου ζητάτε και τα ρέστα;». Και μου απάντησε…«μιλάς εσύ, που μου πέταξες κάτω το ποδήλατό μου και μπορεί να έπαθε κάτι;» Παρά τον πόνο, κράτησα την ψυχραιμία μου και του είπα «επειδή εγώ μπορεί να έσπασα το χέρι μου και εσάς να χάλασε το ποδήλατο, θα φωνάξω το 100». Αμέριμνος, με απαξιωτικό στυλ, συνέχισε να πίνει την φραπεδιά του, λέγοντάς μου «με απειλείς ;».
Και τώρα αρχίζει ο φόβος. Οι συνειρμοί της τελευταίας επικαιρότητας του Ρεθύμνου, υπόθεση Ζωνιανών και η στυγνή δολοφονία του νεαρού φοιτητή στην παλιά πόλη πριν από δύο μήνες από έναν «λεβέντη», με έκαναν να απομακρυνθώ, ενώ ταυτόχρονα παρατηρούσα εάν «φούσκωνε» κάτι πάνω του. Μετάνιωσα γιατί φοβήθηκα. Επιπροσθέτως, πάγωσα από την πλήρη αδιαφορία όλων και την ύποπτη σιωπή των παρισταμένων που βλέπουν μια μόνη γυναίκα κτυπημένη και δεν κάνουν το αυτονόητο. Να προσφερθούν να μου φέρουν πάγο. Παρά μόνο ένα έντρομο γκαρσόνι που μου έλεγε συνέχεια «καθίστε…μήπως θέλετε νερό ;».
Που να καθίσω εγώ που φανταζόμουν ότι θα βγάλει ο άλλος το κουμπούρι…πάντως το 100 το πήρα. Έως ότου έρθει, ο τύπος – μη φανταστείτε κανένα Κρητήκαρο με βράκες, πορτοκαλί lacoste φόραγε, συνέχιζε τα απαξιωτικά και ειρωνικά σχόλιά του, του τύπου «δηλαδή τώρα το 100 θα μας κάνει νταντά; κλπ» και συνέχιζε ατάραχος να πίνει τον καφέ του. Και εγώ ξένη στην ίδια μου την πατρίδα και φοβισμένη, να πονάω και να μετανιώνω την ώρα και την στιγμή που άνοιξε τέτοια ιστορία, που; …στο Ρέθυμνο.
Φαίνεται υπολόγισε πόσο κάνει το περιπολικό για να μπει στα σοκάκια της παλιάς πόλης και λίγο πριν εμφανιστεί το πλήρωμα, καβάλησε το ποδήλατο και έφυγε κοιτάζοντάς με ειρωνικά και λέγοντάς μου «άντε να με βρεις». Φυσικά και η vespa είχε εξαφανιστεί από την πρώτη στιγμή.
Λίγο πριν συναντηθώ με τους αστυνομικούς, στο κοσμηματοπωλείο που είναι διαγώνια της Κρήνης, είναι στην πόρτα μια κυρία καλοβαλμένη η οποία μου λέει ξαφνικά, με το χέρι στη μέση «πως φαίνεται ότι είσαι αργόσχολη…δεν πας να βρεις καμιά δουλειά να περνάς την ώρα σου, αντί να μας απασχολείς τόση ώρα. Αλλά τι σου λέω φαίνεται από τα μούτρα σου πόσο μοχθηρή και κακιά γυναίκα είσαι. Είσαι πολύ κακιά και καλά να πάθεις. Δεν φτάνει που του πέταξες το ποδήλατο κάτω, αντί να ζητήσεις συγνώμη φωνάζεις το 100. Και τι θα μας κάνει το 100;».
Και για να τελειώνω, το πλήρωμα κατευθύνθηκε στην καφετέρια και ρώτησε το γκαρσόνι, αυτό που προσφέρθηκε να βοηθήσει, τι συνέβη. Ο οποίος τους είπε ότι δεν έγινε απολύτως τίποτα, δεν είδε και δεν άκουσε απολύτως τίποτα. Φυσικά και δεν έκανα μήνυση κατά αγνώστου, αφού διαπίστωσα ότι ήμουν ένα αόρατο πρόσωπο στο οποίο και δεν συνέβη τίποτα. Που να μπλέξω εγώ με την omerta.
Είμαι υποχρεωμένη να δημοσιοποιήσω αυτό το συμβάν, την απαράδεκτη συμπεριφορά όλων των παρόντων, π.χ. της επαγγελματία κοσμηματοπώλη, μόνο και μόνο για να προστατεύσω τους υπόλοιπους πολίτες του Ρεθύμνου, οι οποίοι οφείλουν να αντιδράσουν, γιατί ο,τι έγινε στην Κρήνη Rimondi, βλάπτει σοβαρά την κοινωνική συμπεριφορά και την οικονομική ζωή μιας κατεξοχήν τουριστικής περιοχής.
posted by Φωτεινή Πιπιλή


Νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την αποτελεσματικότερη προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση


Σκοπός του σχεδίου νόμου «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία παιδιών κατά της γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης» είναι «η αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του παθολογικού κοινωνικού αυτού φαινομένου, μετά τη δραματική έκταση που έχει λάβει τα τελευταία χρόνια», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ειδικότερα, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν στη λήψη μέτρων για την καταπολέμηση και την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας:
1) Θεσπίζεται η δυνατότητα εκπόνησης προγραμμάτων από φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα: (α) για την ευαισθητοποίηση στα θέματα της προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών των προσώπων που έχουν τακτικές επαφές με τα παιδιά στους τομείς της εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής προστασίας, της δικαιοσύνης και των δυνάμεων τάξης καθώς και σε τομείς που σχετίζονται με δραστηριότητες αθλητικές, πολιτιστικές και αναψυχής, (β) για την ενημέρωση, εκπαίδευση και επιμόρφωση των προαναφερομένων προσώπων σχετικά με την γενετήσια εκμετάλλευση και κακοποίηση των παιδιών, τα μέσα διάγνωσής τους και την δυνατότητα αναφοράς στις αρμόδιες υπηρεσίες σχετικών υποψιών, (γ) για την αξιολόγηση και αποτροπή του κινδύνου διάπραξης αδικημάτων γενετήσιας εκμετάλλευσης ή κακοποίησης παιδιών από άτομα που φοβούνται ότι μπορεί να διαπράξουν οποιοδήποτε από τα σχετικά αδικήματα και (δ) για την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού, μέσω προώθησης ή διεξαγωγής εκστρατειών, για το φαινόμενο της γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης παιδιών και για τα προληπτικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν.
2) Καθιερώνεται η δυνατότητα εισαγωγής προγραμμάτων ενημέρωσης για τα θέματα γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης και τα μέσα προστασίας στους τομείς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
3) Θεσπίζεται η δυνατότητα αναφοράς καταστάσεων πιθανής γενετήσιας εκμετάλλευσης ή κακοποίησης προς τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες από επαγγελματίες που έχουν υποχρέωση τήρηση εχεμύθειας (όπως γιατροί, ψυχίατροι, δικηγόροι) που έρχονται κατά την εργασία τους σε επαφή με παιδιά.
4) Παρέχεται η δυνατότητα λήψης συντονιστικών μέτρων, σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο, η συνεργασία των αρμόδιων αρχών μεταξύ τους αλλά και με την κοινωνία των πολιτών -κυρίως μη κυβερνητικούς οργανισμούς, αλλά και άλλους οργανισμούς ή φορείς.
Ακόμη, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου λαμβάνονται προστατευτικά μέτρα και παροχή βοήθειας στα θύματα και στις οικογένειές τους, ενώ αυστηροποιούνται οι ποινές για το αδίκημα της ασέλγειας και ποινικοποιείται το αδίκημα της προσέλκυσης ανηλίκων μέσω internet.
Επίσης, προβλέπεται ότι τα δεδομένα τα σχετικά με την ταυτότητα και το γενετικό προφίλ (DNA) των αμετάκλητα καταδικασμένων να διαφυλάσσονται στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Υπηρεσιών του υπουργείου Εσωτερικών.

SOS για τους υδροβιότοπους της Κρήτης


www.cretetv.gr/ 1/3/2007


Την ανησυχία τους σχετικά με την επικινδυνότητα που εμφανίζουν τα νερά κυρίως των περιοχών που βρίσκονται κοντά σε αγροτικές καλλιέργειες εξέφρασαν χθες οι επιστήμονες στα πλαίσια της διημερίδας με θέμα τη μελέτη που έγινε για τη "Βιώσιμη διαχείριση υδάτινων πόρων στην περιοχή των Βαλκανίων", την οποία οργάνωσε η Διεύθυνση Υδάτινων Πόρων της Περιφέρειας Κρήτης. Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι υδροβιότοποι της Κρήτης και κυρίως ο ποταμός Αναποδάρης, με τα νερά του, όπως αποδεικνύεται στη μελέτη, να μολύνονται καθημερινά από τα φυτοφάρμακα και τα απόβλητα των ελαιουργείων που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς, με το φόβο την ίδια ώρα για το ενδεχόμενο να σημειωθεί τεράστια οικολογική καταστροφή να είναι μεγάλος.
Και όλα αυτά τη στιγμή που οι υδροβιότοποι του νότιου Αιγαίου και της Κρήτης δε συμπεριλαμβάνονται στη ρύθμιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διασφαλίζει την προστασία τους.
Βλέποντας τον κίνδυνο να πλησιάζει, οι επιστήμονες αναζητούν λύσεις για την προστασία των υδροβιότοπων. Όπως αναφέρθηκε στη διημερίδα, η Κρήτη φαίνεται να έχει ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά τα γεωλογικά της χαρακτηριστικά, τα στοιχεία ενδημισμού που έχουν απομείνει αλλά και τους παράκτιους υδροβιότοπους. Το πράσινο, ωστόσο, φως της ένταξής τους στους καταλόγους προστασίας των υδροβιότοπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αναφέρθηκε, θα ανάψει η καταγραφή αυτών των στοιχείων, με την ανάγκη να πραγματοποιηθεί από ειδικούς επιστήμονες να είναι επιτακτική. Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα αναφέρθηκαν, η Ελλάδα έχει καθυστερήσει πάρα πολύ να εφαρμόσει τις διεθνείς οδηγίες, γεγονός που οφείλεται στο ότι δεν έχουν συγκεντρωθεί τα στοιχεία που απαιτούνται. Σύμφωνα πάντως με το νέο χάρτη, βάσει του οποίου θα κινείται η Περιφέρεια Κρήτης, όσον αφορά στη διαχείριση των υδάτινων πόρων του νησιού, ο οποίος αναμένεται να ανακοινωθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τις επόμενες ημέρες, 32 δήμοι και 1 κοινότητα φαίνεται να μένουν υπό απαγόρευση σε ό,τι αφορά τη διάνοιξη γεωτρήσεων, ενώ παράλληλα αλλάζουν τα δεδομένα και για δυο δήμους στην ανατολική Μεσαρά.

CrCretetv 1/3/2007

31.7.08

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ & ΤΩΝ ΚΔΑΠ


Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) (46855/1622/26-6-2008) των Υπουργών, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία αφορά τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Παιδιών με Αναπηρίες (ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ μεΑ) και σύμφωνα με την οποία τίθενται αυστηρότερα κριτήρια για τις εγγραφές παιδιών σε αυτά ενώ προβλέπονται και χαμηλότερες πιστώσεις για κάθε παιδί.

Με το νέο σχέδιο του Υπουργείου Απασχόλησης ο θεσμός των ΚΔΑΠ οδηγείται «προς πλήρη απαξίωση» σύμφωνα με τις καταγγελίες του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων Κ.Δ.Α.Π.–Κ.Δ.Α.Π.μεΑ, ενώ πολλοί Δήμαρχοι και Πρόεδροι Δημοτικών Επιχειρήσεων εξέφρασαν την ανησυχία τους - με το νέο σχέδιο από 1/9/2008 - δε θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν οικονομικά το συνολικό κόστος για την εύρυθμη λειτουργία των Βρεφονηπιακών σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π. – Κ.Δ.Α.Π.μεΑ με συνέπεια το κλείσιμο των Δομών και την απόλυση των εργαζομένων. Τις ενστάσεις της αναφορικά με την εν λόγω ΚΥΑ εξέφρασε και η ΓΣΕΕ με επιστολή της προς τους υπουργούς Απασχόλησης και Υγείας, τονίζοντας την «ανάγκη επανεξέτασης και διευθέτησης των ρυθμίσεων αυτής».

Ειδικότερα, με τη πρόσφατη ΚΥΑ:
· Απαξιώνεται ο θεσμός και τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ και τα οποία μετατρέπονται πλέον σε δομές φύλαξης και όχι δημιουργικής απασχόλησης όπως λειτουργούσαν όλα αυτά τα χρόνια, με συνέπεια να χάνεται το αντικείμενο λειτουργίας των δομών όπως και το αντικείμενο δουλειάς των εργαζομένων. Με άλλα λόγια τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ μετατρέπονται σε «πάρκινγκ» παιδιών και η δημιουργική απασχόληση από εξειδικευμένο προσωπικό θα δίνει τη θέση της σε φύλαξη παιδιών από ιδιώτες με σκοπό το κέρδος.
· Υποχρηματοδοτούνται οι συγκεκριμένες δομές. Με 1560 Ευρώ ετησίως χρηματοδότηση από την Εργατική Εστία το κάθε παιδί, σχεδόν κανένας φορέας υλοποίησης πλην ίσως κάποιων ιδιωτικών, δε θα αναλάβει το κόστος για να λειτουργήσει αυτές τις δομές.
· Οι «ωφελούμενες μητέρες» μειώνονται δραστικά αφού πρέπει να πληρούν αθροιστικά πάρα πολλά κριτήρια [με κύρια: α) να μην ξεπερνάνε τα 24.000 ευρώ ετησίως και β) αποδεδειγμένα για την Εργατική Εστία να εργάζονται με ένσημα, αναγγελία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ κλπ]. Έτσι μειώνονται δραστικά και πάρα πολλά παιδιά, που απολάμβαναν δωρεάν όλα αυτά τα χρόνια τις υπηρεσίες που τους παρέχονταν από τις δομές και αποκλείονται παιδιά που οι μητέρες τους εργάζονται στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ, στα οικιακά, είναι ανασφάλιστες, πολύτεκνες μητέρες, μονογονεϊκές μητέρες, μητέρες που εργάζονται περιστασιακά σε διάφορες επιχειρήσεις και οι εργοδότες τους αρνούνται την απόδειξη της εργασίας τους και μετανάστριες (μη κοινοτικές) που απασχολούνται νόμιμα

Με δεδομένο λοιπόν τα παραπάνω καθώς και ότι:

1. οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί και τα 240 Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (μεταξύ των οποίων 34 από αυτά είναι για παιδιά με αναπηρίες) προσφέρουν σπουδαίο έργο στο τομέα της κοινωνικής φροντίδας, όντας – μαζί με τα υπόλοιπα κοινωνικά προγράμματα (Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, κ.α) η ραχοκοκαλιά της κοινωνικής πολιτικής στη χώρα μας.

2. η συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια και ως εκ τούτου πρέπει να προσφέρεται δωρεάν, χωρίς κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας,

οι εμπλεκόμενοι Υπουργοί οφείλουν:

1. να αποσύρουν τις ρυθμίσεις («εντολές τοποθέτησης») που περιλαμβάνοντα στη ΚΥΑ 46855/1622/26-6-2008 και οι οποίες αποκλείουν πολλές οικογένειες από το παιδαγωγικό, κοινωνικό και πολιτιστικό έργο των Βρεφονηπιακών Σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π.
2. Να προχωρήσουν σε τροποποίηση της ΚΥΑ ώστε να μην ισχύσει περιορισμένος αριθμός εγγραφών παιδιών στις παραπάνω δομές.

3. Να προχωρήσουν σε κατάργηση του ορίου ηλικίας των επωφελούμενων.

4. Να προχωρήσουν σε αύξηση της επιχορήγησης των θέσεων των παιδιών, καθώς τα χρήματα που δίνονται δεν εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των σταθμών.

5. Να προχωρήσουν στη δημιουργία Κοινωνικών Υπηρεσιών στους Δήμους και στη μεταφορά όλων των εργαζομένων σε αυτές.

6. Να μεριμνήσουν για τη σταθερή χρηματοδότηση από Εθνικούς Πόρους των Βρεφονηπιακών Σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π.-Κ.Δ.Α.Π.μεΑ εξασφαλίζοντας έτσι όλα τα παιδιά, τους γονείς και τους εργαζόμενους.