31.7.08
ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ & ΤΩΝ ΚΔΑΠ
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) (46855/1622/26-6-2008) των Υπουργών, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία αφορά τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Παιδιών με Αναπηρίες (ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ μεΑ) και σύμφωνα με την οποία τίθενται αυστηρότερα κριτήρια για τις εγγραφές παιδιών σε αυτά ενώ προβλέπονται και χαμηλότερες πιστώσεις για κάθε παιδί.
Με το νέο σχέδιο του Υπουργείου Απασχόλησης ο θεσμός των ΚΔΑΠ οδηγείται «προς πλήρη απαξίωση» σύμφωνα με τις καταγγελίες του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων Κ.Δ.Α.Π.–Κ.Δ.Α.Π.μεΑ, ενώ πολλοί Δήμαρχοι και Πρόεδροι Δημοτικών Επιχειρήσεων εξέφρασαν την ανησυχία τους - με το νέο σχέδιο από 1/9/2008 - δε θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν οικονομικά το συνολικό κόστος για την εύρυθμη λειτουργία των Βρεφονηπιακών σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π. – Κ.Δ.Α.Π.μεΑ με συνέπεια το κλείσιμο των Δομών και την απόλυση των εργαζομένων. Τις ενστάσεις της αναφορικά με την εν λόγω ΚΥΑ εξέφρασε και η ΓΣΕΕ με επιστολή της προς τους υπουργούς Απασχόλησης και Υγείας, τονίζοντας την «ανάγκη επανεξέτασης και διευθέτησης των ρυθμίσεων αυτής».
Με το νέο σχέδιο του Υπουργείου Απασχόλησης ο θεσμός των ΚΔΑΠ οδηγείται «προς πλήρη απαξίωση» σύμφωνα με τις καταγγελίες του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων Κ.Δ.Α.Π.–Κ.Δ.Α.Π.μεΑ, ενώ πολλοί Δήμαρχοι και Πρόεδροι Δημοτικών Επιχειρήσεων εξέφρασαν την ανησυχία τους - με το νέο σχέδιο από 1/9/2008 - δε θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν οικονομικά το συνολικό κόστος για την εύρυθμη λειτουργία των Βρεφονηπιακών σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π. – Κ.Δ.Α.Π.μεΑ με συνέπεια το κλείσιμο των Δομών και την απόλυση των εργαζομένων. Τις ενστάσεις της αναφορικά με την εν λόγω ΚΥΑ εξέφρασε και η ΓΣΕΕ με επιστολή της προς τους υπουργούς Απασχόλησης και Υγείας, τονίζοντας την «ανάγκη επανεξέτασης και διευθέτησης των ρυθμίσεων αυτής».
Ειδικότερα, με τη πρόσφατη ΚΥΑ:
· Απαξιώνεται ο θεσμός και τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ και τα οποία μετατρέπονται πλέον σε δομές φύλαξης και όχι δημιουργικής απασχόλησης όπως λειτουργούσαν όλα αυτά τα χρόνια, με συνέπεια να χάνεται το αντικείμενο λειτουργίας των δομών όπως και το αντικείμενο δουλειάς των εργαζομένων. Με άλλα λόγια τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ μετατρέπονται σε «πάρκινγκ» παιδιών και η δημιουργική απασχόληση από εξειδικευμένο προσωπικό θα δίνει τη θέση της σε φύλαξη παιδιών από ιδιώτες με σκοπό το κέρδος.
· Υποχρηματοδοτούνται οι συγκεκριμένες δομές. Με 1560 Ευρώ ετησίως χρηματοδότηση από την Εργατική Εστία το κάθε παιδί, σχεδόν κανένας φορέας υλοποίησης πλην ίσως κάποιων ιδιωτικών, δε θα αναλάβει το κόστος για να λειτουργήσει αυτές τις δομές.
· Οι «ωφελούμενες μητέρες» μειώνονται δραστικά αφού πρέπει να πληρούν αθροιστικά πάρα πολλά κριτήρια [με κύρια: α) να μην ξεπερνάνε τα 24.000 ευρώ ετησίως και β) αποδεδειγμένα για την Εργατική Εστία να εργάζονται με ένσημα, αναγγελία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ κλπ]. Έτσι μειώνονται δραστικά και πάρα πολλά παιδιά, που απολάμβαναν δωρεάν όλα αυτά τα χρόνια τις υπηρεσίες που τους παρέχονταν από τις δομές και αποκλείονται παιδιά που οι μητέρες τους εργάζονται στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ, στα οικιακά, είναι ανασφάλιστες, πολύτεκνες μητέρες, μονογονεϊκές μητέρες, μητέρες που εργάζονται περιστασιακά σε διάφορες επιχειρήσεις και οι εργοδότες τους αρνούνται την απόδειξη της εργασίας τους και μετανάστριες (μη κοινοτικές) που απασχολούνται νόμιμα
Με δεδομένο λοιπόν τα παραπάνω καθώς και ότι:
· Απαξιώνεται ο θεσμός και τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ και τα οποία μετατρέπονται πλέον σε δομές φύλαξης και όχι δημιουργικής απασχόλησης όπως λειτουργούσαν όλα αυτά τα χρόνια, με συνέπεια να χάνεται το αντικείμενο λειτουργίας των δομών όπως και το αντικείμενο δουλειάς των εργαζομένων. Με άλλα λόγια τα ΚΔΑΠ-ΚΔΑΠ μεΑ μετατρέπονται σε «πάρκινγκ» παιδιών και η δημιουργική απασχόληση από εξειδικευμένο προσωπικό θα δίνει τη θέση της σε φύλαξη παιδιών από ιδιώτες με σκοπό το κέρδος.
· Υποχρηματοδοτούνται οι συγκεκριμένες δομές. Με 1560 Ευρώ ετησίως χρηματοδότηση από την Εργατική Εστία το κάθε παιδί, σχεδόν κανένας φορέας υλοποίησης πλην ίσως κάποιων ιδιωτικών, δε θα αναλάβει το κόστος για να λειτουργήσει αυτές τις δομές.
· Οι «ωφελούμενες μητέρες» μειώνονται δραστικά αφού πρέπει να πληρούν αθροιστικά πάρα πολλά κριτήρια [με κύρια: α) να μην ξεπερνάνε τα 24.000 ευρώ ετησίως και β) αποδεδειγμένα για την Εργατική Εστία να εργάζονται με ένσημα, αναγγελία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ κλπ]. Έτσι μειώνονται δραστικά και πάρα πολλά παιδιά, που απολάμβαναν δωρεάν όλα αυτά τα χρόνια τις υπηρεσίες που τους παρέχονταν από τις δομές και αποκλείονται παιδιά που οι μητέρες τους εργάζονται στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ, στα οικιακά, είναι ανασφάλιστες, πολύτεκνες μητέρες, μονογονεϊκές μητέρες, μητέρες που εργάζονται περιστασιακά σε διάφορες επιχειρήσεις και οι εργοδότες τους αρνούνται την απόδειξη της εργασίας τους και μετανάστριες (μη κοινοτικές) που απασχολούνται νόμιμα
Με δεδομένο λοιπόν τα παραπάνω καθώς και ότι:
1. οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί και τα 240 Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (μεταξύ των οποίων 34 από αυτά είναι για παιδιά με αναπηρίες) προσφέρουν σπουδαίο έργο στο τομέα της κοινωνικής φροντίδας, όντας – μαζί με τα υπόλοιπα κοινωνικά προγράμματα (Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, κ.α) η ραχοκοκαλιά της κοινωνικής πολιτικής στη χώρα μας.
2. η συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια και ως εκ τούτου πρέπει να προσφέρεται δωρεάν, χωρίς κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας,
οι εμπλεκόμενοι Υπουργοί οφείλουν:
2. η συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια και ως εκ τούτου πρέπει να προσφέρεται δωρεάν, χωρίς κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας,
οι εμπλεκόμενοι Υπουργοί οφείλουν:
1. να αποσύρουν τις ρυθμίσεις («εντολές τοποθέτησης») που περιλαμβάνοντα στη ΚΥΑ 46855/1622/26-6-2008 και οι οποίες αποκλείουν πολλές οικογένειες από το παιδαγωγικό, κοινωνικό και πολιτιστικό έργο των Βρεφονηπιακών Σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π.
2. Να προχωρήσουν σε τροποποίηση της ΚΥΑ ώστε να μην ισχύσει περιορισμένος αριθμός εγγραφών παιδιών στις παραπάνω δομές.
3. Να προχωρήσουν σε κατάργηση του ορίου ηλικίας των επωφελούμενων.
4. Να προχωρήσουν σε αύξηση της επιχορήγησης των θέσεων των παιδιών, καθώς τα χρήματα που δίνονται δεν εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των σταθμών.
5. Να προχωρήσουν στη δημιουργία Κοινωνικών Υπηρεσιών στους Δήμους και στη μεταφορά όλων των εργαζομένων σε αυτές.
6. Να μεριμνήσουν για τη σταθερή χρηματοδότηση από Εθνικούς Πόρους των Βρεφονηπιακών Σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π.-Κ.Δ.Α.Π.μεΑ εξασφαλίζοντας έτσι όλα τα παιδιά, τους γονείς και τους εργαζόμενους.
1 σχόλιο:
καλησπερα,σε μια προηγουμενη αναρτηση σας ειδα οτι ασχολειστε και γνωριζετε για θεματα συνταξεων.συγνωμη για το ακαιρο του αιτηματος μου αλλα θα εκτιμουσα τη συμβουλη σας.
O πατερας μου (γεννηθηκε το 49)υπηρξε ασφαλισμενος απ το 63 για 3,5 χρονια στο ικα και 1 χρονο περιπου στα ελτα.κατοπιν ασφαλλιστηκε στο νατ ως ναυτικος απ το 73 μεχρι νοεμβριο του 78.απ τον ιουλιο του 79 μεχρι το θανατο του τον ιουλιο 99 ηταν ασφαλισμενος στο τεβε.επειδη η μητερα μου θελει να παρει τη συνταξη του μπορειτε να υπολογισετε περιπου το ποσο? η μητερα μου με 16 χρονια ασφαλισης στο ικα και 3 χρονια στο τεβε παιρνει μειωμενη γυρω στα 700 ευρω στα 50 με ανηλικο.της ειπαν οτι θα παρει αναδρομικα 1 χρονο τη συνταξη του πατερα μειωμενη κατα 70 τοις εκατο και για τα υπολοιππα 3 χρονια και κατοπιν θα μειωθει κατα 35 τοις εκατο 1 απ τις 2 συνταξεις οποια επιθυμει.διαβασα για ενα νομο στον οποιο νομιζω εμπιπτει(Ν. 1405/83)http://74.125.39.104/search?q=cache:8JwyoDN9tyEJ:www.ika.gr/gr/infopages/asf/pensions/diadox.cfm+%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CE%BD%CE%B1%CF%84+%CF%84%CE%B5%CE%B2%CE%B5+78&hl=el&ct=clnk&cd=1&gl=gr αλλα δεν ειμαι σιγουρη αν τον καταλαβα. εσεις τι λετε?
Δημοσίευση σχολίου