Ενα ιστολόγιο που εχει τολμη,άποψη για ολα τα θέματα που μας απασχολουν καθημερινά.
Σάββατο 15 Μαρτίου 2025
Γράφει η Ιωάννα Μελάκη Το καταναλωτικό κίνημα δεν απέτυχε, είναι ΕΔΏ!!!
Γράφει η Ιωάννα Μελάκη Το καταναλωτικό κίνημα δεν απέτυχε, είναι ΕΔΏ!!!
Γράφει η Ιωάννα Μελάκη Το καταναλωτικό κίνημα δεν απέτυχε, είναι ΕΔΏ!!! Καθημερινά μάχεται με θεριά, που θέλουν να το αφανίσουν!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Καταναλωτή, εμείς δεν πανηγυρίζουμε ως Καταναλωτική Κοινωνική Οργάνωση
ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ Καταγγέλλουμε το πολιτικό σύστημα της χώρας, από την Κεντρική , Περιφερειακή Δημοτική εξουσία, που για μας τουλάχιστον στα 17 χρόνια αγώνα μας και ύπαρξη μας,δεν Είδαμε καμία στήριξη!!! Η Προστασία του Καταναλωτή, είναι υποχρέωση των παραπάνω θεσμών και στο Σύνταγμα της Χώρας μας προβλέπεται. Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι κάθε χρόνο, στις 15 Μαρτίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, μια ημέρα αφιερωμένη στην προστασία και την ενδυνάμωση των καταναλωτών παγκοσμίως . Η καθιέρωσή της συνδέεται με την ιστορική ομιλία του Τζον Φ. Κένεντι στο Κογκρέσο των ΗΠΑ το 1962, όπου διατυπώθηκαν για πρώτη φορά τα θεμελιώδη δικαιώματα των καταναλωτών. Η ημέρα αυτή αναγνωρίστηκε επίσημα το 1983 από τον ΟΗΕ, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη προστασίας των πολιτών από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και οικονομική εκμετάλλευση. Τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών είναι: Σύμφωνα με τις διεθνείς αρχές, κάθε καταναλωτής διαθέτει βασικά δικαιώματα, τα οποία εξασφαλίζουν τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στην αγορά: -Δικαίωμα στην ασφάλεια –Προστασία από προϊόντα και υπηρεσίες που ενδέχεται να βλάψουν την υγεία ή τη ζωή. Δικαίωμα στην πληροφόρηση – Πρόσβαση σε σαφείς, ακριβείς και πλήρεις πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες. -Δικαίωμα στην επιλογή – Ελεύθερη πρόσβαση σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές. -Δικαίωμα στην εκπροσώπηση – Δυνατότητα διαμαρτυρίας και συμμετοχής στις αποφάσεις που επηρεάζουν τους καταναλωτές. -
Δικαίωμα στην ικανοποίηση βασικών αναγκών – Πρόσβαση σε τρόφιμα, νερό, στέγη, υγεία και εκπαίδευση. -
Δικαίωμα στην αποκατάσταση – Αποζημίωση σε περίπτωση ζημιάς ή αθέμιτων πρακτικών. -Δικαίωμα στην εκπαίδευση
– Δυνατότητα ενημέρωσης σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών. -Δικαίωμα σε ένα υγιεινό περιβάλλον – Κατανάλωση προϊόντων που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και την υγεία. Τέλος, H Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή αποτελεί μια ευκαιρία για ενημέρωση και δράση. Και για την μεγάλη κραυγή των Ενώσεων Καταναλωτών πού αφενός κατηγορούν την πολιτεία για την αδράνεια στήριξης, του καταναλωτικού κινήματος, που όφειλε να επιστραττευσει ως πρωτοβάθμιο στάδιο ,την ευρεία ενημέρωση των πολιτών μέσα από σεμινάρια σε σχολεία η σε μάθημα Αγωγής του καταναλωτή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Η Πολιτεία ,διαχρονικά φέρει την ευθύνη ,που οι περισσότεροι καταναλωτές , δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, και δεν είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και δεν απαιτούν διαφάνεια και δικαιοσύνη από τις επιχειρήσεις και τους φορείς λήψης αποφάσεων . Στην ψηφιακή εποχή, η προστασία του καταναλωτή είναι πιο κρίσιμη από ποτέ, καθιστώντας απαραίτητη τη συνεχή εγρήγορση και την προσαρμογή στις νέες προκλήσεις. Γι'αυτό πλέον επιβάλλεται συμπόρευση της Πολιτείας Κεντρικής και Περιφερειακής με τις Καταναλωτικές οργανώσεις, για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την μη καταπάτηση των δικαιωμάτων του καταναλωτή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου