Τρίτη 25 Αυγούστου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: " Καταγγελίες και προβλήματα ΄δημιουργεί η αυξημένη κίνηση ηλεκτρονικών παραγγελιών"

Κάλεσμα στους καταναλωτές της Κρήτης, να προσέχουν στις ηλεκτρονικές αγορές έκανε η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μιλώντας σε Κρητικό ραδιόφωνο. Συγκεκριμμένα η κ.Μελάκη τόνισε: Τη στιγμή που οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν παρουσιάσει ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση, οι ίδιοι οι καταναλωτές χρειάζεται να είναι ακόμη πιο προσεκτικοί, ενώ τα κρούσματα εξαπάτησης πληθαίνουν. Αυτό επεσήμανε εξάλλου και η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Υπογραμμίζοντας ότι το μέλλον θα φέρει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο εμπόριο, η κ.Μελάκη ανέφερε ότι η αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, έφερε και περισσότερα προβλήματα και καταγγελίες, με τις περισσότερες να αφορούν προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. «Κάποιες εταιρείες δεν είναι αξιόπιστες. Συγκεκριμένα: Βάζουν κάποια προϊόντα σε αρκετά χαμηλές τιμές για να προσελκύσουν καταναλωτές και μετά ίσως κάποιες από αυτές, δεν στέλνουν καν το αντικείμενο ή στέλνουν κάτι άλλο, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας στη συνέχεια» σημείωσε η κ. Μελάκη, επισημαίνοντας ότι καλό θα είναι όταν ένας καταναλωτής επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές, να απευθύνεται σε πολύ γνωστές εταιρείες ή να γνωρίζει όλα τα στοιχεία τους, με έδρα στην Ελλάδα, με διεύθυνση και τηλέφωνο. «Καλό θα είναι επίσης να πληρώνουμε με αντικαταβολή ή με προπληρωμένη κάρτα, ώστε να δίνουμε τα λιγότερα δυνατά προσωπικά στοιχεία. Επίσης θα πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί με τα προϊόντα με χαμηλές τιμές» σημείωσε χαρακτηριστικά. Τι πρέπει να προσέξουμε Την ίδια στιγμή ο νόμος είναι σαφής και ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα της υπαναχώρησης. « Επειδή είναι εκτός καταστήματος και δεν βλέπουμε το προϊόν πραγματικά μπροστά μας, μπορούμε να το επιστρέψουμε μέσα σε 14 ημέρες χωρίς αιτιολογία. Απλώς μας βαρύνουν τα έξοδα επιστροφής και μπορούμε να ζητήσουμε τα χρήματά μας πίσω» ανέφερε η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Κρήτης κ.Μελάκη, με τις αναξιόπιστες εταιρείες πάντως να μην τηρούν ούτε αυτήν την πρόβλεψη. Οι καταναλωτές δεν είναι απροστάτευτοι,έχουν εργαλεία προστασίας, που είναι οι Ενώσεις των Καταναλωτών, το Ευρωπαικό Κέντρο Προστασίας του Καταναλωτή ,ήδη η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή έχει επιβάλλει κάποια διοικητικά πρόστιμα, ύψους χιλιάδων ευρώ, αλλά και πάλι αυτά δεν αποτρέπουν κάποιους να χρησιμοποιούν τέτοιες μεθόδους και "πονηριές" γιατί τα χρήματα είναι πολλά… Πάντως η κ. Μελάκη τονίζει ότι υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα και στην περιοχή μας και σε όλη την Ελλάδα που είναι πολύ γνωστά και αξίζουν της προτίμησης των καταναλωτών, έστω και με λίγο περισσότερο κόστος. «Παράλληλα, με την αντικαταβολή μπορούμε να ελέγξουμε κάποια πράγματα και στη συνέχεια να πληρώσουμε» συμπλήρωσε μεταξύ άλλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: