Αλλαγή στάσης από μερίδα ασφαλιστικών εταιρειών στις διαδικασίες υπογραφής συμβάσεων με τους διαμεσολαβούντες παρατηρείται το τελευταίο διάστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες του NextDeal ένας μικρός προς το παρόν αριθμός ασφαλιστικών εταιρειών, μία εκ των οποίων έχει ειδικό βάρος στην αγορά, προχωρεί σε υπογραφή συμβάσεων με διαμεσολαβούντες χωρίς το κείμενο των συμβάσεων να περιλαμβάνεται ο «σπουδαίος λόγος» ως αιτία καταγγελία της σύμβασης. Επίσης άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εταιρείες δεν επιμένουν σε διατάξεις όπως «Ο Διαμεσολαβών υποχρεούται να συμμορφώνεται με τους Κανονισμούς της ΕΑΕΕ».
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αντί της διατύπωσης «σπουδαίος λόγος» οι ασφαλιστικές εταιρείες δέχθηκαν την διατύπωση «βαρύ παράπτωμα» που αναφέρεται στη νομοθεσία. Ειδικότερα στον νόμο 2496/97 αναφέρει ότι «δεν οφείλεται προμήθεια, αν η σύμβαση λύθηκε με καταγγελία εκ μέρους της ασφαλιστικής επιχείρησης που οφείλεται σε βαρύ παράπτωμα του πράκτορα, που συνεπάγεται ποινική ή αστική ευθύνη του ή αν λύθηκε με πρωτοβουλία του πράκτορα».
Από την άλλη πλευρά βέβαια υπάρχουν και απόψεις παραγόντων της αγοράς οι οποίοι εκτιμούν ότι η «συζήτηση» για τις συμβάσεις είναι υπερβολική και αυτό που πρωτεύει σε αυτή την περίοδο στην αγορά είναι η μεγέθυνση της πίττας η οποία συνεχώς συρρικνώνεται όπως άλλωστε δείχνουν και τα αποτελέσματα παραγωγής πενταμήνου των ασφαλιστικών εταιρειών.
Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή στάσης από ορισμένες εταιρείες χαρακτηρίζεται από παράγοντες της αγοράς διαμεσολάβησης ως ικανοποιητική και εκτιμάται ότι ενισχύει τις τάσεις εκείνες που επιδιώκουν την δημιουργία ενός υγιούς κλίματος μεταξύ εταιρειών και διαμεσολάβησης προκειμένου αυτό να αποτελέσει και τη βάση για περαιτέρω ενίσχυση της ασφαλιστικής αγοράς, η οποία γνώρισε νέα μείωση στην παραγωγή ασφαλίστρων με βάση τα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του 2014. Ειδικότερα στο πεντάμηνο του 2014 η ασφαλιστική αγορά παρουσίασε νέα μείωση στη συνολική παραγωγή κατά 3,3% στα 1,611 δις. ευρώ έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013. Ενθαρρυντικό όμως είναι το στοιχείο ότι η παραγωγή του κλάδου ζωής σημείωσε και πάλι αύξηση όπως το τετράμηνο κατά 3,9% στα 701,38 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Επισημαίνεται ότι οι διαμεσολαβούντες εστιάζουν τις ενστάσεις τους σε σχέση με τις συμβάσεις σε τρία σοβαρά σημεία.
Το πρώτο αφορά την επίκληση του «σπουδαίου λόγου» για την καταγγελία της σύμβασης. Όπως σημειώνεται σε όλες τις συμβάσεις που έχουν περιέλθει που έχουν στα χέρια τους φορείς των διαμεσολαβούντων αναγορεύονται όλοι οι όροι ως «σπουδαίοι λόγοι καταγγελίας» ανεξαρτήτως αν επισύρουν ή όχι αστικές ή ποινικές κυρώσεις.
Κατά συνέπεια αν καταγγελθεί μία σύμβαση από πλευράς Εταιρείας , ακόμη και γιατί δεν υπέβαλε ο διαμεσολαβών το «έντυπο αναγκών», η Εταιρεία δεν θα υποχρεούται να καταβάλει προμήθειες επί τριετία, όπως ορίζει ο Νόμος.
Είναι αναγκαίο και εύλογο συνεπώς, να ορισθεί περιοριστικά ο σπουδαίος λόγος που συνιστά αστικό ή ποινικό αδίκημα.
Επίσης οι διαμεσολαβούντες θέλουν ο Κανονισμός Πωλήσεων όπως ορίζουν οι πράξεις 30 και 31 να προσαρτάται στην σύμβαση, ώστε να μην τροποποιείται οποτεδήποτε και μονομερώς. Στις περισσότερες Συμβάσεις οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται προς αυτή την διάταξη.
Τέλος πλήθος οι Συμβάσεις αναφέρουν με τον όρο «προμήθεια» μόνο την πρωτοετή. Όμως νομικά η προμήθεια δεν μπορεί να διαχωρίζεται σε προμήθεια πρόσκτησης και προμήθεια καλής εξυπηρέτησης του συμβολαίου, όπως τονίζεται από την πλευρά της διαμεσολάβησης.
ΠΗΓΗ: NextDeal
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αντί της διατύπωσης «σπουδαίος λόγος» οι ασφαλιστικές εταιρείες δέχθηκαν την διατύπωση «βαρύ παράπτωμα» που αναφέρεται στη νομοθεσία. Ειδικότερα στον νόμο 2496/97 αναφέρει ότι «δεν οφείλεται προμήθεια, αν η σύμβαση λύθηκε με καταγγελία εκ μέρους της ασφαλιστικής επιχείρησης που οφείλεται σε βαρύ παράπτωμα του πράκτορα, που συνεπάγεται ποινική ή αστική ευθύνη του ή αν λύθηκε με πρωτοβουλία του πράκτορα».
Από την άλλη πλευρά βέβαια υπάρχουν και απόψεις παραγόντων της αγοράς οι οποίοι εκτιμούν ότι η «συζήτηση» για τις συμβάσεις είναι υπερβολική και αυτό που πρωτεύει σε αυτή την περίοδο στην αγορά είναι η μεγέθυνση της πίττας η οποία συνεχώς συρρικνώνεται όπως άλλωστε δείχνουν και τα αποτελέσματα παραγωγής πενταμήνου των ασφαλιστικών εταιρειών.
Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή στάσης από ορισμένες εταιρείες χαρακτηρίζεται από παράγοντες της αγοράς διαμεσολάβησης ως ικανοποιητική και εκτιμάται ότι ενισχύει τις τάσεις εκείνες που επιδιώκουν την δημιουργία ενός υγιούς κλίματος μεταξύ εταιρειών και διαμεσολάβησης προκειμένου αυτό να αποτελέσει και τη βάση για περαιτέρω ενίσχυση της ασφαλιστικής αγοράς, η οποία γνώρισε νέα μείωση στην παραγωγή ασφαλίστρων με βάση τα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του 2014. Ειδικότερα στο πεντάμηνο του 2014 η ασφαλιστική αγορά παρουσίασε νέα μείωση στη συνολική παραγωγή κατά 3,3% στα 1,611 δις. ευρώ έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013. Ενθαρρυντικό όμως είναι το στοιχείο ότι η παραγωγή του κλάδου ζωής σημείωσε και πάλι αύξηση όπως το τετράμηνο κατά 3,9% στα 701,38 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Επισημαίνεται ότι οι διαμεσολαβούντες εστιάζουν τις ενστάσεις τους σε σχέση με τις συμβάσεις σε τρία σοβαρά σημεία.
Το πρώτο αφορά την επίκληση του «σπουδαίου λόγου» για την καταγγελία της σύμβασης. Όπως σημειώνεται σε όλες τις συμβάσεις που έχουν περιέλθει που έχουν στα χέρια τους φορείς των διαμεσολαβούντων αναγορεύονται όλοι οι όροι ως «σπουδαίοι λόγοι καταγγελίας» ανεξαρτήτως αν επισύρουν ή όχι αστικές ή ποινικές κυρώσεις.
Κατά συνέπεια αν καταγγελθεί μία σύμβαση από πλευράς Εταιρείας , ακόμη και γιατί δεν υπέβαλε ο διαμεσολαβών το «έντυπο αναγκών», η Εταιρεία δεν θα υποχρεούται να καταβάλει προμήθειες επί τριετία, όπως ορίζει ο Νόμος.
Είναι αναγκαίο και εύλογο συνεπώς, να ορισθεί περιοριστικά ο σπουδαίος λόγος που συνιστά αστικό ή ποινικό αδίκημα.
Επίσης οι διαμεσολαβούντες θέλουν ο Κανονισμός Πωλήσεων όπως ορίζουν οι πράξεις 30 και 31 να προσαρτάται στην σύμβαση, ώστε να μην τροποποιείται οποτεδήποτε και μονομερώς. Στις περισσότερες Συμβάσεις οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται προς αυτή την διάταξη.
Τέλος πλήθος οι Συμβάσεις αναφέρουν με τον όρο «προμήθεια» μόνο την πρωτοετή. Όμως νομικά η προμήθεια δεν μπορεί να διαχωρίζεται σε προμήθεια πρόσκτησης και προμήθεια καλής εξυπηρέτησης του συμβολαίου, όπως τονίζεται από την πλευρά της διαμεσολάβησης.
ΠΗΓΗ: NextDeal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου