Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Γ. Κριαράς


| Επιτυχία είναι να κάνεις συνηθισμένα πράγματα ασυνήθιστα καλά

Ο Γιάννης Κριαράς είναι ένας εκ των γνωστότερων επαγγελματιών στο χώρο του Real Estate. Ένα επαγγελματικό χώρο που  έχει κτυπήσει σε μεγάλη κλίμακα η οικονομική  κρίση. Παρόλ’  αυτά είναι αισιόδοξος, δημιουργικός και βλέπει την κρίση ως ευκαιρία των σωστών επαγγελματιών να επαναπροσδιορίσουν την στρατηγική τους και να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους. Εμείς προσπαθήσαμε να μιλήσουμε τόσο με τον Γιάννη όσο και με τον κύριο Κριαρά.
Του Γιώργου Κολομπάκη
Ας ξεκινήσουμε με λίγα λόγια για την επαγγελματική σου καριέρα. Τί δίνεις και τί παίρνεις από την δουλειά σου;
Η σχέση δούναι και λαβείν σε κάθε επαγγελματική ενασχόληση και συναλλαγή άπτεται της διάθεσης και της προσφοράς ανάμεσα στον πομπό και τον δέκτη. Δόξα τω Θεώ λόγω της δουλειάς μου έρχομαι σε επαφή με πάρα πολύ κόσμο και μάλιστα με διαφορετικές αξίες, ήθη και παραδόσεις. Γνωρίζω νέες ιδέες, εξελίσσομαι σε καλύτερο επαγγελματία και εν τέλει και σε καλύτερο άνθρωπο. Δεν χρειάζεται να επιδιώκεις οφέλη και κέρδη. Από την καριέρα μου απομυζώ κάθε πλεονέκτημα και προσπαθώ να ελαχιστοποιήσω κάθε μειονέκτημα. Πιστεύω ότι ο καθένας παίρνει αυτό που του αξίζει ή τουλάχιστον αυτό που του αναλογεί ανάλογά με τις προσπάθειες που έκανε ή δεν έκανε. Έτσι κι εγώ πιστεύω ότι έχω πάρει αυτό ακριβώς που έπρεπε. Τι άλλο να θέλω; Δεν είμαι και πλεονέκτης.
Τί χρειάστηκε να θυσιάσεις μέχρι τώρα στην ζωή σου, με σκοπό την επαγγελματική σου πορεία και τις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις;
Ακόμη και η πιο δύσκολη καριέρα δεν απαιτεί περισσότερες «θυσίες» απ’ όσες ο ίδιος επιτρέπεις και επιδέχεσαι. Συνηθίζουμε πολλές φορές να λέμε ότι δεν μας φτάνουν οι 24 ώρες της ημέρας, πλην όμως η ορθολογική διαχείριση του χρόνου είναι το μέσον για μία ιεράρχηση προτεραιοτήτων και στόχων. Πιστεύω ότι με καλή θέληση όλα είναι δυνατά. Γενικά όμως είμαι της άποψης ότι εμείς οι ίδιοι ρυθμίζουμε την τύχη μας και τη ζωή μας και συνεπώς ανάλογα με τις επιλογές μας θα είναι και οι “απολαβές” μας.
Καλές οι επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά να μη χάνουμε και την ουσία της ζωής.
Η οικονομική κρίση είναι γεγονός. Πώς την εντοπίζεις στην αγορά που απευθύνεσαι; Τί κάνεις γι’ αυτό;
Κάθε κρίση πέρα από προβλήματα γεννάει και ευκαιρίες. Ευκαιρίες αφενός μεν να απαλλαχθούν οι επαγγελματικοί κλάδοι από παρασιτικά φαινόμενα αντιεπαγγελματικού και αντιδεοντολογίας, αφετέρου δέ να αναδειχθούν οι σωστοί και ουσιαστικοί επαγγελματίες που δεν επιδιώκουν απλά το κέρδος , αλλά και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών. Από αυτήν την άποψη λοιπόν η κρίση δεν με φοβίζει. Η κρίση απλά απαιτεί επαναπροσδιορισμό των επαγγελματικών σου στόχων και προσαρμογή σου στα διεθνή δεδομένα. Στοχεύω σε νέες συγκεκριμένες αγορές διότι το ελληνικό real estate στην ευρωπαϊκή και τη διεθνή αγορά βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο -μάλιστα έχει ισχυρή αναγνωσιμότητα, αλλά με πολύ αρνητικήεικόνα. Εδώ χρειάζεται στρατηγική επανατοποθέτηση (brand repositioning): Πρέπει να πείσουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος, θάλασσα, καλοκαίρι, νησιά, μουσακάς, σουβλάκι και «Ζορμπάς», ούτε μόνο διαδηλώσεις στους δρόμους, οικονομική ανέχεια και άναρχη κοινωνία. Είναι επίσης δημιουργικότητα, ποιότητα, καινοτομία, εξωστρέφεια, μεράκι και φιλότιμο. Όλα αυτά τα θετικά οφείλουμε να τα πακετάρουμε και να τα προβάλλουμε στο εξωτερικό, μαζί με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.
Αποδέχεσαι τον τίτλο του επιτυχημένου επαγγελματία; Τί σημαίνει για εσένα “επιτυχημένος επαγγελματίας”;
Πριν από όλα είμαι επαγγελματίας και, όπως όλοι, κρίνομαι εκ του τελικού αποτελέσματος. Δε διεκδικώ κάτι άλλο, δε φιλοδοξώ να είμαι κάτι παραπάνω. Φροντίζουμε να κάνουμε τη δουλειά μας όσο καλύτερα μπορούμε κι ελπίζουμε ότι θα γίνει αντιληπτή θετικά. Επιτυχία είναι άλλωστε να κάνεις συνηθισμένα πράγματα ασυνήθιστα καλά. Ένας επαγγελματίας είναι επιτυχημένος όταν το όνομα της εταιρείας του είναι συνώνυμο με τον χώρο που δραστηριοποιείται και φυσικά, όταν εμπνέει σεβασμό, αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην Αγορά.
Ελεύθερος χρόνος. Πώς τον εκμεταλλεύεσαι;
Ορθολογική διαχείριση του χρόνου, όπως σας είπα και προηγουμένως, σημαίνει για μένα και ευκαιρίες για ανάπαυλα και ξεκούραση. Τον ελεύθερο μου χρόνο «γεμίζω μπαταρίες», ηρεμώ και στοχάζομαι. Γνωρίζετε ότι ένας άνθρωπος ήρεμος και ξεκούραστος αποδίδει καλύτερα και επαγγελματικά, με μεθοδικότητα και στόχους.
Τί είναι αυτό που μπορεί να σε εκνευρίσει πρώτον, στην δουλειά σου και δεύτερον στις προσωπικές σου σχέσεις;
Με εκνευρίζει η έλλειψη επαγγελματισμού, η προχειρότητα και η αμετροέπεια. Η αγένεια και η προσπάθεια να εμπαίζεις τον συνομιλητή σου για ένα πρόσκαιρο κέρδος. Στην προσωπική μου ζωή με «εκνευρίζει» η συνεχής προσπάθεια μου να μένω ήρεμος και διαλλακτικός. Δύσκολο το στοίχημα, αλλά μέχρι στιγμής το κερδίζω…
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου δέκα χρόνια από τώρα;
Κοίτα, η αλήθεια είναι ότι προτιμώ να σκέφτομαι το παρόν περισσότερο άλλα έχω κάνει και αρκετά όνειρα για το μέλλον… Πάνω απ’ όλα υγεία να υπάρχει -όσο τετριμμένο και αν ακούγεται αυτό- και τα υπόλοιπα με προσπάθεια κατακτιούνται. Καλές οι επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά να μη χάνουμε και την ουσία της ζωής. Μέτρον άριστον! Έχω όνειρα για το μέλλον και επιθυμίες που θέλω να εκπληρώσω, όπως για παράδειγμα να ταξιδέψω σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Γενικά θέλω να περνάω κάθε μέρα της ζωής μου όσο πιο καλά γίνεται, να απολαμβάνω την κάθε στιγμή. Carpe diem που έλεγαν και οι Λατίνοι…
2010. Τι κρατάς και τι ξεχνάς από τον χρόνο που μας πέρασε και τι εύχεσαι για το 2011.
Κρατώ τα καλύτερα και ξεχνώ τα χειρότερα. Αυτή είναι και η κοσμοθεωρία μου. Πιστεύω ότι τόσο με τις ευκολίες όσο και τις δυσκολίες της ζωής γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος. Το ζήτημα είναι να σταχυολογείς τα θετικά και να ελαχιστοποιείς τα αρνητικά. Αυτός είναι και ο στόχος μου για το 2011. Πάνω απ’ όλα βέβαια είναι η υγεία εμένα και των δικών μου ανθρώπων και όλα τα υπόλοιπα έρχονται. Καλή χρονιά λοιπόν σε όλους με υγεία και θετικό ισοζύγιο στο τέλος του 2011!

Δεν υπάρχουν σχόλια: