Το θέμα των αλλαγών θα φέρει στην ελληνική ραδιοτηλεοπτική αγορά η επικείμενη αναθεώρηση της ελληνικής νομοθεσίας, προκειμένου να προσαρμοστεί σε όσα ορίζει η αναθεωρημένη Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα ΜΜΕ (Οδηγία για τις υπηρεσίες των Οπτικοακουστικών Μέσων, πρώην Τηλεόραση Χωρίς Σύνορα).
Ειδικότερα χθες η Ολομέλεια, είχε πολύωρη συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες (νομικούς), ενώ η συνεδρίαση αναμένεται να συνεχιστεί και σήμερα. Επί τάπητος ειδικότερα τίθενται τα θέματα που αφορούν στη διαφήμιση των προϊόντων, αφού η νέα Οδηγία -η οποία υπενθυμίζεται ότι πρέπει να ενσωματωθεί μέχρι τις 19.12.2009- φέρνει κοσμογονικές αλλαγές.
Συγκεκριμένα εισάγεται ο νέος όρος «οπτικοακουστική εμπορική ανακοίνωση», μια ευρεία έννοια, που περιλαμβάνει την τηλεοπτική διαφήμιση, χορηγία, τηλεπώληση, αλλά και την τοποθέτηση προϊόντων και η οποία αποτελεί τη βασικότερη καινοτομία.
Η εισαγωγή της στην ελληνική νομοθεσία θα δημιουργήσει νέα δεδομένα και θα τονώσει σημαντικά την αγορά σε μια δύσκολη περίοδο, αφού θα προσδώσει ευλιξία στα ΜΜΕ, στις διαφημιστικές και στους διαφημιζόμενους, ανοίγοντας «νέους ορίζοντες».
Επίσης και όσον αφορά τη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση, η νέα Οδηγία τροποποιεί και καθιστά περισσότερο ευέλικτους τους κανόνες παρεμβολής διαφημίσεων, με στόχο την προστασία του πολίτη, ενώ ειδική πρόβλεψη γίνεται για την παρεμβολή διαφημίσεων σε κινηματογραφικές ταινίες, παιδικές εκπομπές, προγράμματα επικαιρότητας και ενημερωτικά προγράμματα.
Στο πλαίσιο αυτό καταργείται το ημερήσιο και διατηρείται το ωριαίο όριο μετάδοσης διαφημίσεων, ενώ ως προς την τοποθέτηση προϊόντων, που αναφέρεται στην εμφανή χρησιμοποίηση ενός προϊόντος συγκεκριμένης μάρκας κατά τη διάρκεια προγράμματος έναντι πληρωμής ή αναλόγου ανταλλάγματος, η νέα Οδηγία θεσπίζει σαφές νομικό πλαίσιο, θέτοντας τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες θα μπορούσε να επιτραπεί η τοποθέτηση προϊόντων.
Πηγή : Ναυτεμπορική
Επιμέλεια : Μ.Ανευλαβής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου