Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Θέμα : Αγόρευση Βολουδάκη στην τροπολογία του Υπ. Ανάπτυξης για τα καύσιμα.

22 Ιουλίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ο βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. Μανούσος Βολουδάκης, ως εισηγητής της πλειοψηφίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης για τον Ανταγωνισμό, τοποθετήθηκε στην τροπολογία του Υπουργείου για τα καύσιμα κάνοντας ειδική αναφορά στην Κρήτη. Ο Μ.Βολουδάκης ανέφερε και πάλι, όπως και κατά την εισήγησή του στο νομοσχέδιο επί της αρχής, ότι στην Κρήτη υπάρχει πρόβλημα στην αγορά των καυσίμων, καθώς οι τιμές είναι από τις ακριβότερες στην Ελλάδα, και μάλιστα φαίνεται να είναι ακριβότερες από όσο η απόσταση και το κόστος μεταφοράς από την ηπειρωτική χώρα δικαιολογούν. Προφανώς διαπιστώνοντας το φαινόμενο αυτό, ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ειδική έρευνα για την αγορά των καυσίμων στην Κρήτη.
Μεταξύ των διατάξεων της τροπολογίας, ο Μ.Βολουδάκης επεσήμανε ως ιδιαίτερης σημασίας για την αγορά γενικά, αλλά και για την Κρήτη και τα νησιά ειδικότερα, τη διάταξη που αφορά τις δεξαμενές λειτουργικών αποθεμάτων καυσίμων. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, ο Υπουργός Ανάπτυξης, θα έχει στο εξής το δικαίωμα να επιβάλλει στους ιδιοκτήτες δεξαμενών λειτουργικών αποθεμάτων καυσίμων να παρέχουν σε τρίτους τη δυνατότητα να ενοικιάζουν χώρο στις δεξαμενές αυτές. Η απόφαση αυτή θα λαμβάνεται μετά από εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, αν διαπιστώνονται εμπόδια στον ανταγωνισμό. Με αυτό τον τρόπο, θα επιτραπεί σε περισσότερες εταιρείες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους στην αγορά, γεγονός που θα αποβεί προς όφελος του καταναλωτή. Η διάταξη έχει μεγαλύτερη σημασία για τις απομακρυσμένες περιοχές και τα νησιά, όπου οι εταιρείες που διαθέτουν ιδιόκτητες δεξαμενές έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να διαμορφώνουν τιμές υψηλότερες από αυτές άλλων περιοχών. Με την ίδια τροπολογία, εισάγεται ρύθμιση για ταμειακές μηχανές στα πρατήρια καυσίμων, και για ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης εισροών – εκροών στις αποθήκες τους, συνδεδεμένο με το λογιστικό τους σύστημα. Ο Μ.Βολουδάκης χαρακτήρισε θετική τη ρύθμιση για να περιορισθούν τα φαινόμενα λαθρεμπορίας, τόνισε όμως ότι οι πρατηριούχοι θα πρέπει να συγχρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ για την αγορά των σχετικών συστημάτων με το μέγιστο επιτρεπόμενο ποσοστό (80%), καθώς υποχρεώνονται σε μια αγορά εξοπλισμού η οποία δεν θα βελτιώσει τα δικά τους έσοδα, αλλά θα δώσει στο κράτος μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: