Το Ασφαλιστικό «τρελαίνει» τους Ελληνες ασφαλισμένους «E» 21/3
Ιστορίες καθημερινής τρέλας με ασφαλισμένους που είναι... έτοιμοι για όλα καταγράφονται στα Ταμεία, εξαιτίας των σοβαρών καθυστερήσεων στην έκδοση των συντάξεων. Οι υπάλληλοι συχνά καλούνται να παίξουν τον «ρόλο» του ψυχοθεραπευτή, με δεδομένο πως έχουν να αντιμετωπίσουν από υποψήφιους αυτόχειρες έως και ασφαλισμένους με... κλίση προς τη βία.
Η ολοκλήρωση της μηχανογράφησης είναι το πιο σύντομο... ανέκδοτο στα Ασφαλιστικά Ταμεία, με δεδομένο πως μόνο στο ΙΚΑ η υπόθεση είναι ανοιχτή εδώ και 15 χρόνια.
Η ολοκλήρωση της μηχανογράφησης είναι το πιο σύντομο... ανέκδοτο στα Ασφαλιστικά Ταμεία, με δεδομένο πως μόνο στο ΙΚΑ η υπόθεση είναι ανοιχτή εδώ και 15 χρόνια.
Πηγή του κακού είναι οι σοβαρές καθυστερήσεις στην έκδοση των συντάξεων, καθώς οι ασφαλισμένοι -κυρίως όσοι έχουν διαδοχική ασφάλιση- χρειάζεται να περιμένουν έως και δύο χρόνια για την πολυπόθητη απόφαση! Την ίδια στιγμή η ολοκλήρωση της μηχανογράφησης είναι το πιο σύντομο... ανέκδοτο στα Ασφαλιστικά Ταμεία, με δεδομένο πως μόνο στο ΙΚΑ η υπόθεση είναι ανοιχτή εδώ και 15 χρόνια.
Σε αναμονή. Αυτή τη στιγμή 190.000 άτομα περιμένουν να εξυπηρετηθούν από τους ασφαλιστικούς φορείς, στους οποίους ωστόσο η μία στις τέσσερις θέσεις προσωπικού παραμένει κενή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα 160.000 αιτήσεις για κύρια, επικουρική σύνταξη αλλά και εφάπαξ να στοιβάζονται στα ταμεία, ενώ άλλες 30.000 αιτήσεις για επιστροφή δαπανών (π.χ. για φάρμακα και εξετάσεις) παραμένουν «κλειδωμένες» στα συρτάρια.
Ενδεικτικό του αλαλούμ είναι το ότι επισήμως στα Ταμεία υπάρχουν 12.5 εκατομμύρια άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένοι. Ωστόσο υπάρχει μια μικρή... λεπτομέρεια: ο πληθυσμός της χώρας δεν ξεπερνά τα 11 εκατομμύρια (κοινώς υπάρχουν τουλάχιστον 1.5 εκατομμύριο ασφαλισμένοι «φαντάσματα»).
Οι κακοδαιμονίες του συστήματος φέρνουν τους υποψήφιους ασφαλισμένους στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, καθώς βλέπουν τις αντοχές τους να δοκιμάζονται και την αξιοπρέπειά τους να τσαλακώνεται.
Απελπισμένοι ασφαλισμένοι εκτός ορίων...
ΤΕΒΕ
Πιστόλι για τα... 2 χρόνια
Οπλισμένος «επισκέφτηκε» το ΤΕΒΕ Καλλιθέας ένας υποψήφιος συνταξιούχους, που περίμενε δύο χρόνια για την έκδοση της... πολυπόθητης απόφασης. Οι υπάλληλοι του Ταμείου είδαν πως μέσα από το σακάκι του είχε ένα πιστόλι και προσπάθησαν να τον καθησυχάσουν, επισημαίνοντας πως η υπόθεσή του είχε καθυστερήσει στο ΙΚΑ (καθώς είχε διαδοχική ασφάλιση). «Οπως με πληγώσατε στην καρδιά, έτσι θα σας πληγώσω και εγώ» φέρεται να είπε ο ασφαλισμένος που στη συνέχεια αποχώρησε.
ΤΕΒΕ
Εκοψε τις... φλέβες του
Εκοψε τις φλέβες του με αιχμηρό αντικείμενο ασφαλισμένος στο ΤΕΒΕ Δάφνης, επειδή καθυστερούσε να βγει η σύνταξή του. Το περιστατικό συνέβη πριν από περίπου δύο μήνες, προκαλώντας, όπως είναι φυσικό, πανικό στους υπαλλήλους αλλά και σε όσους ασφαλισμένους περίμεναν στην ουρά. Οι υπάλληλοι φώναξαν αμέσως ασθενοφόρο για να μεταφερθεί ο ασφαλισμένος στο νοσοκομείο, ενώ στο υποκατάστημα έφτασε και η αστυνομία.
ΟΑΕ
Εδειρε 2 φορές υπάλληλο
Δύο φορές μέσα σε μία μόλις ημέρα έδειρε τον υπάλληλο που χειριζόταν την υπόθεσή του ένας ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ Αμπελοκήπων. Η αρχή έγινε μέσα στο υποκατάστημα, όταν ο υποψήφιος συνταξιούχος επιτέθηκε στον υπάλληλο επειδή δεν έβγαινε η σύνταξή του. Με την παρέμβαση άλλων υπαλλήλων ο δράστης απομακρύνθηκε από το υποκατάστημα . Ομως, φύλαξε «σκοπιά» έξω από το Ταμείο και μόλις τελείωσε τη δουλειά του ο υπάλληλος και βγήκε από το υποκατάστημα του επιτέθηκε εκ νέου.
ΙΚΑ
Ανοιξε το παράθυρο να πηδήξει
Να πηδήξει από το παράθυρο απειλούσε ασφαλισμένος στο ΙΚΑ Νέου Κόσμου επειδή καθυστερούσε η έκδοση της σύνταξής του. Ο υποψήφιος συνταξιούχος αρχικά διαμαρτυρήθηκε για την καθυστέρηση στην έκδοση της απόφασης και στη συνέχεια «σκαρφάλωσε» στο παράθυρο και απειλούσε πως θα βουτήξει στο κενό. Για άλλη μια φορά... πυροσβεστικό ρόλο έπαιξαν οι υπάλληλοι του Ταμείου, που τον έπεισαν να κατέβει και να μην προχωρήσει στο απονενοημένο διάβημα.
ΙΚΑ
Πήγε στο Ταμείο με 2 μπράβους
Με «συνοδεία» δύο μπράβων μπήκε στο κεντρικό κατάστημα του ΙΚΑ Θεσσαλονίκης... επιχειρηματίας που δεν μπορούσε να πάρει ασφαλιστική ενημερότητα. Ο επιχειρηματίας φρόντισε να χρησιμοποιήσει... πειστικά επιχειρήματα, λέγοντας χαρακτηριστικά στους υπαλλήλους «ή μου δίνετε την ασφαλιστική ενημερότητα ή σας το διαλύω το μαγαζί». Πάντως το τέλος ήταν αίσιο, καθώς οι υπάλληλοι έπεισαν τον επιχειρηματία να ακολουθήσει την... παραδοσιακή οδό για την ικανοποίηση του αιτήματός του.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ
kokkaliari@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου