Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ε.Π.Κ.Κρήτης ¨Οι δανειολήπτες βρήκαν το "έξυπνο εργαλείο" άμυνας έναντι των οχλήσεων των Τραπεζών"




Πλήθος είναι ,οι καταγγελίες που φτάνουν σε καθημερινή βάση,στα γραφεία της  ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  όπου οι καταναλωτές εκφράζουν  τα παράπονα τους  και καταγγέλλουν πρακτικές,  "που ξεφεύγουν " από την ενημέρωση που νομιμοποιούνται να πράξουν τόσο  οι υπάλληλοι  των Τραπεζών, μα προ πάντων των συνεργαζόμενων με τις Τράπεζες  εισπρακτικών εταιρειών
 Βασικά στις τηλεφωνικές κλήσεις, οι εισπρακτικές εταιρείες, χρησιμοποιούν μη επιτρεπτές μεθόδους, ασκώντας  έντονη ψυχολογική πίεση επιστρατεύοντας  διάφορες απειλές, στην προσπάθεια να πείσουν τον δανειολήπτη να καταβάλει χρήματα.
Δανειολήπτες μα δάνεια σε καθυστέρηδση ,γ ια να αποφύγετε κάθε μορφής  επικοινωνία, με τους δανειστές σας, επικοινωνία που σας προκαλεί εκνευρισμό και διαταράσσει την ατομική αλλά και πολλές φορές και την οικογενειακή σας ισορροπία  ένα είναι το εργαλείο που πρέπει να έχετε "Τηλεφωνητή"
  Είναι το εργαλείο "Σωτήρας" που καταγράφει  όλες σας τις εισερχόμενες κλήσεις ,είναι ο υποδοχέας των έμμονων τηλεφωνικών οχλήσεων,των Τραπεζικών ή εισπρακτικών εταιρειών  τηλεφωνημάτων.
Στην  περίπτωση που δέχεστε τέτοιες κλήσεις θα πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:
  • Απαγορεύεται να σας καλεί εισπρακτική εταιρεία, χωρίς τη δική σας εξουσιοδότηση. Δηλαδή η τράπεζα στην οποία έχετε το δάνειο ή την πιστωτική κάρτα θα πρέπει να σας ενημερώσει για την εταιρεία με την θα οποία συνεργάζεται και θα σας καλεί για την οφειλή σας.
  • Θα πρέπει να δώσετε την έγγραφη συγκατάθεση σας, δηλαδή ότι συναινεί τε να ενημερώνεστε από την εισπρακτική εταιρεία.
  • Απαγορεύεται να σας καλούν σε καθημερινή βάση, για την ίδια οφειλή.
  • Απαγορεύεται να σας καλούν στο χώρο εργασίας, ή να ενημερώνουν τρίτους για το είδος της οφειλής σας.
  • Η εισπρακτική εταιρεία μπορεί να σας καλεί κάθε δεύτερη μέρα (μόνο τις εργάσιμες) και στις ώρες από 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.
  • Απαγορεύεται η άσκηση ψυχολογικής βίας, η προσβλητική συμπεριφορά και  χρήση προσβλητικών εκφράσεων.
Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε ότι:
Οι εισπρακτικές εταιρείες, είναι  υποχρεωμένες να καταγράφουν και να τηρούν για 1 χρόνο  το περιεχόμενο της επικοινωνίας προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου, σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και το σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.
Οι εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, μετά από καταγγελία του οφειλέτη, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Να θυμάστε  ότι σύμφωνα με το νόμο 3758/2009 που διέπει τη λειτουργία τους, ο σκοπός τους είναι η εξώδικη ενημέρωση του δανειολήπτη.
Απαγορεύεται οι υπάλληλοι να εμφανίζονται ως εργαζόμενοι στις τράπεζες, ή ως δικηγόροι, απαγορεύεται να εκφοβίζουν τους δανειολήπτες με απειλές για δήθεν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.
Πάντα, όταν δέχεστε τηλεφώνημα από τέτοια εταιρεία να γράφετε την ώρα κλήσης, το όνομα της εταιρείας και του υπαλλήλου που σας κάλεσε.
Μπορείτε να αρνηθείτε να απαντήσετε, αν δεν έχετε ενημερωθεί επίσημα (εγγράφως από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε) για την εισπρακτική εταιρεία.

Τέλος  μπορείτε να υποβάλετε καταγγελίες και παράπονα για παραβατική συμπεριφορά  εκ μέρους της μη σωστής επικοινωνίας  Τράπεζας ή εισπρακτικής εταιρείας,  στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η στην ΄Ενωση Καταναλωτών της οποίας είστε μέλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: