Σπάνε τα τηλέφωνα και τα ..νεύρα των οφειλετών.  
Το κίνημα «Δεν πληρώνω» έκανε την εμφάνισή του και στις τράπεζες. Οι δανειολήπτες εμφανίζονται απρόθυμοι να πληρώσουν τις δόσεις των στεγαστικών τους δανείων ή να προχωρήσουν σε ρύθμιση τους.
Υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος μιλώντας στο financialbox αναφέρει ότι η νέα ρύθμιση που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για τα τραπεζικά δάνεια έχει οδηγήσει σε στάση πληρωμών χιλιάδες δανειολήπτες, μεταξύ των οποίων και νοικοκυριών που έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους. Την ίδια στιγμή η ζήτηση για τακτοποίηση χρεών που είχε αυξηθεί το τελευταίο δίμηνο της περυσινής χρονιάς έχει πλέον «παγώσει».

Τα νέα κόκκινα δάνεια, τα οποία υπολογίζονται στο 1,5 δισ. ευρώ, δεν προήλθαν από άμεση παύση της πληρωμής της δόσης ενός δανείου, αλλά από την απροθυμία και σε ορισμένες περιπτώσεις άρνηση των δανειοληπτών να προχωρήσουν στη ρύθμιση του δανείου τους. Κι αυτό εξαιτίας της αναμονής ευνοϊκότερων ρυθμίσεων όπως αυτές περιγράφηκαν στο προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Εκτιμάται ότι επισφάλειες ύψους 1 δισ. ευρώ (σ.σ. από το σύνολο του 1,5 δισ. ευρώ νέων κόκκινων δανείων) προέκυψαν ακριβώς από το πάγωμα των ρυθμίσεων.
Το ίδιο στέλεχος αναφέρει ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα η τράπεζα έχει προσλάβει εποχικό προσωπικά να ….κυνηγά τους δανειολήπτες προκειμένου να αποπληρώσουν τις δόσεις των δανείων τους.

Είναι γεγονός ότι οι εισπρακτικές εταιρίες έχουν γίνει εφιάλτης για εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που δέχονται αλλεπάλληλες τηλεφωνικές κλήσεις, προκειμένου να «ενημερωθούν» ότι καθυστέρησαν τη δόση του δανείου.
Το εν λόγω φαινόμενο έχει ξεφύγει από το πλαίσιο της ενημέρωσης, όπως το ορίζει ο νόμος και έχει μετατραπεί σε καθημερινό εφιάλτη.

Μάλιστα ο δανειολήπτης μπορεί να δεχθεί τηλεφωνικές κλήσεις από δύο ή και τρεις διαφορετικές εταιρείες, για το ίδιο δάνειο. Και αυτό επειδή οι τράπεζες συνεργάζονται για την είσπραξη των οφειλών με περισσότερες από μία εταιρείες.

Η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης κ. Ιωάννα Μελάκη μιλώντας στο financialbox αναφέρει ότι αρκετές φορές οι εισπρακτικές εταιρίες προχωρούν σε άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του ή σε προσβλητική συμπεριφορά ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή των οικείων του.

Επισημαίνεται ακόμη, συνεχίζει, ότι πριν από κάθε ενέργεια ενημέρωσης, απαιτείται η, από τον δανειστή προς τον οφειλέτη, επιβεβαίωση των οφειλών του με κάθε διαθέσιμο τρόπο και η ταυτοποίηση του οφειλέτη, καθώς και η ενημέρωσή του για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην εταιρεία.

Επίσης, η κ. Μελάκη σημειώνει ότι η επικοινωνία της Εταιρείας Ενημέρωσης με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται, εντός ευλόγου χρόνου και η συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα, ενώ προσδιορίζεται συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τον οφειλέτη (9.00 με 20.00) που περιορίζεται στις εργάσιμες μόνο μέρες. Η τηλεφωνική επικοινωνία στον χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται, μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από τον τελευταίο.
πηγή : financialbox