- Τρίτη 29 Μαρτίου, 2011
Ακόμα και οι γυναίκες οδηγοί αμελούν να το βάζουν!
Στοιχεία σοκ για τις επιπτώσεις της μη χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές, που οδηγούν σε θανατηφόρα ατυχήματα, παρέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Σπύρος Βούγιας, στη διάρκεια ομιλίας του στην εκδήλωση με θέμα τη συμβολή του FIA Foundation στο κίνημα των Special Olympics και την πρωτοβουλία του ΟΗΕ για την ασφαλή οδήγηση.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο υφυπουργός, 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης. Οι δε δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος. Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων. Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς 54% και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10:00-14:00) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες (16:00-18:00), όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση. Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009 - 2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.
Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί στη δεκαετία 2000-2010, κατά 20%, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους, που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», υπογράμμισε ο κ. Βούγια.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο υφυπουργός, 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης. Οι δε δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος. Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων. Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς 54% και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10:00-14:00) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες (16:00-18:00), όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση. Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009 - 2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.
Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί στη δεκαετία 2000-2010, κατά 20%, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους, που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», υπογράμμισε ο κ. Βούγια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου