H δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Blue Horizon» στα Χανιά προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις
Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010
Εντείνεται ο ανταγωνισμός στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, προς όφελος των επιβατών και σε βάρος των οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών, μετά την απόφαση της Attica Group να προχωρήσει στη δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Blue Horizon» στα Χανιά.
Η ΑΝΕΚ που μέχρι τώρα και με μικρά διαλείμματα είχε το «μονοπώλιο» στη συγκεκριμένη γραμμή, απαντώντας στην πρόκληση του Blue Horizon, προχώρησε σε αναδιάρθρωση του ισχυόντων ναύλων μειώνοντας τις τιμές μέχρι και 36% (στα ΙΧ αυτοκίνητα). Ενώ στα ΙΧ μεγαλύτερα των 4,25 μέτρων η μείωση είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού η νέα τιμή είναι 55 ευρώ και η παλαιότερη 104 ευρώ.
Ενδεικτικά η τιμή για τετράκλινη εσωτερική καμπίνα διαμορφώνεται πλέον στα 49 ευρώ, ενώ η παλαιότερη τιμή ήταν 59 ευρώ (μείωση 16,9%). Επίσης η τιμή ανά άτομο της τετράκλινης εξωτερικής καμπίνας διαμορφώθηκε στα 53 ευρώ από 65 ευρώ (μείωση 18,4%).
Σημειώνεται ότι η Αttica group ανακοίνωσε για το Blue Horizon πλοίο τιμολόγια στα ίδια επίπεδα περίπου με αυτά την ΑΝΕΚ με μικρές διαφορές. Π.χ. το εισιτήριο για το ΙΧ στο Blue Horizon κοστίζει 56 ευρώ στη διαδρομή Πειραιάς-Χανιά και 69 ευρώ στη διαδρομή Χανιά-Πειραιάς, ενώ της ΑΝΕΚ είναι 55 ευρώ από Πειραιά για Χανιά και 70 ευρώ από Χανιά για Πειραιά.
Οι νέες τιμές της ΑΝΕΚ είναι στα ίδια επίπεδα με αυτές που έχει η εταιρεία στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο, όπου και εκεί τα ναύλα μειώθηκαν σημαντικά από πέρυσι το Μάρτιο όταν η Attica Group δρομολόγησε το «Superfast XII», μπαίνοντας «σφήνα» ανάμεσα σε ΑΝΕΚ και Minoan Lines οι οποίες καρπώνονταν την πίτα των 100 εκατ. ευρώ αυτής της γραμμής.
Τώρα πλέον ο επιβάτης μπορεί να βρει εισιτήριο για τις δύο μεγάλες γραμμές της Κρήτης από 19 ευρώ. Το Blue Horizon ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή των Χανίων από την επόμενη παρασκευή 23 Απριλίου. Το «πακέτο» απάντησης της ΑΝΕΚ, πέραν των νέων μειωμένων τιμών περιλαμβάνει και την επαναδρομολόγηση του «Έλυρος» ενός από τα πιο σύγχρονα πλοία του στόλου της στα Χανιά, προκειμένου να αναβαθμίσει και πάλι την παρουσία της στη γραμμή.
Για πρώτη φορά η Blue Star Ferries θυγατρική της Attica Group δρομολόγησε πλοίο στα Χανιά το 2003, όταν βασικός μέτοχος στον Όμιλο Attica ήταν ο κ. Περικλής Παναγόπουλος. Ωστόσο στις αρχές του 2005 απέσυρε το πλοίο. Στη συνέχεια η Hellenic Seaways όταν ελεγχόταν από τον κ. Πάνο Λασκαρίδη μπήκε στη γραμμή αρχικά με ταχύπλοο και στη συνέχεια με συμβατικό πλοίο (Νήσος Χίος και μετά «Αριάδνη»).
Η γραμμή στη συνέχεια πέρασε στον αποκλειστικό έλεγχο της ΑΝΕΚ, όταν η Hellenic Seaways αγοράστηκε από το επιχειρηματικό σχήμα ΑΝΕΚ-Sea Star Capital του κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη διευθύνοντος συμβούλου της ΑΝΕΚ.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
(Από την ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ)
Επιστροφή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου