Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

Ε.Π.Κ.Κρήτης : "Καταναλωτές κινητών και σταθερών τηλεφώνων Τι να κάνετε για να μπλοκάρετε ανεπιθύμητες κλήσεις"

Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 4-1-2025 "Μπελάς", για χιλιάδες συνδρομητές κινητών ή σταθερών τηλεφώνων, οι ανεπιθύμητες κλήσεις,από τηλεφωνήματα εταιρειών ,που οι υπάλληλοι τους εμένουν και επιμένουν φορτικά, την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας και φυσικού αερίου ή πιέζουν για την αγορά διαφόρων προϊόντων.. Ακόμα και τις πιο ακατάλληλες ώρες,που ο κάθε εργαζόμενος, γυρίζει στο σπίτι του να ξαποστάσει. Επειδή, στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φτάνουν καθημερινά παράπονα των καταναλωτών με θυμό, αγανάκτηση και με ερωτησεις, πως πρέπει οι καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση, η Ένωση δίνει τις συμβουλές της: Οι συμβουλές και η καθοδήγηση Μονόδρομος είναι ,για αποφυγή τέτοιων ενοχλητικών κλήσεων η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «του νόμου 3471/2006.» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας, δηλαδή στο άρθρο 11 Σε περίπτωση που ο συνδρομητής, αν και δηλωμένος στο «μητρώο 11», εξακολουθεί να δέχεται ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις, τότε, σύμφωνα με τον νόμο, δικαιούται πλήρη αποζημίωση που ξεκινά από τα 10.000 ευρώ. Μόλις πρόσφατα και ο Αρειος Πάγος με την απόφαση 564/2024, έκρινε θετικά υπέρ της συνταγματικότητας της χρηματικής ικανοποίησης των 10.000 ευρώ, λόγω ηθικής βλάβης. Εάν κάποιος αμελήσει και το παραμελησει και δεν ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο, μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας που ακολουθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι κλήσεις για διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς βρίσκονται σε γκρίζα ζώνη», Τι είναι το Μητρώο 11 Το «μητρώο 11» ,είναι μια λίστα την οποία οφείλει να τηρεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, καταγράφοντας τα στοιχεία των συνδρομητών, που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς. Τι χρειάζεται για να εγγραφεί κάποιος στο "Μητρώο 11" Για να εγγραφεί κάποιος στο «μητρώο 11», θα πρέπει να απευθυνθεί στον πάροχό του. Η διαδικασία είναι : Ο συνδρομητής , α) μπορεί να καταθέσει αίτηση ηλεκτρονικά ή σε υποκατάστημα του παρόχου του, να καλέσει στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης ή να αποστείλει email, ακολουθώντας τις οδηγίες για το «μητρώο 11» που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν.pi β) ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, στην οποία ανήκει, να μη δέχεται κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Ετσι, όταν κάποιος τον καλεί με απόκρυψη αριθμού, θα του δείχνει ότι ο αριθμός του είναι κατειλημμένος. γ) Σε περίπτωση που κάποιος συνδρομητής, παρότι είναι εγγεγραμμένος στο «μητρώο 11», εξακολουθεί να δέχεται ενοχλητικές κλήσεις με απόκρυψη, μπορεί να καταθέσει αίτηση στον πάροχό του για εξουδετέρωση της απόκρυψης των στοιχείων του καλούντος, για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, όταν κάποιος καλεί με απόκρυψη αριθμού, θα ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η αποκρυψη του έχει εξουδετερωθεί. Ετσι ο συνδρομητής θα μπορεί να μαθαίνει ποιος αριθμός τον καλεί με απόκρυψη. Στη συνέχεια και αφού εντοπιστεί το άτομο που κάνει τις ενοχλητικές κλήσεις, ο συνδρομητής θα μπορεί να στραφεί νομικά κατά εκείνου που τον ενοχλεί. Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν είναι ενταγμένος στο "Μητρώο 11" Οι εταιρείες προώθησης προϊόντων, κατά τη διαμόρφωση της τελικής λίστας με τους τηλεφωνικούς αριθμούς προς τους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν κλήσεις, με τη χρήση ειδικού λογισμικού ΟΦΕΙΛΟΥΝ να εξαιρούν τους τηλεφωνικούς αριθμούς, στους οποίους δεν επιτρέπεται να πραγματοποιηθούν κλήσεις. Οι εταιρείες ,που ΠΑΡΑΒΙΆΖΟΥΝ τον νόμο βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και με αγωγές αποζημίωσης για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων τους. Σημείωση, η ένταξη στο «μητρώο 11» δεν προσφέρει προστασία από εταιρείες και call centers που βρίσκονται ή εμφανίζονται να βρίσκονται στο εξωτερικό. Τέλος,Ολοι οι συνδρομητές κινητών ή σταθερών τηλεφώνων, μπορούν να ενταχθούν στο «μητρώο 11», καταθέτοντας αίτηση σε κάποιο υποκατάστημα του παρόχου τους ,ή απλά να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης και συγκεκριμένα: Στο 13888 ή 13818 για την Cosmote, στο 13830 ή 1399 για τη Vodafone, στο 13800 για τη NOVA. Επίσης, μπορούν να αποστείλουν το αίτημά τους με email, ακολουθώντας τις οδηγίες για το μητρώο του άρθρου 11 που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν. Για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής (ή διαγραφής) στο «μητρώο 11», απαιτούνται 30 ημέρες. Για περισσότερη ενημέρωση σε καθε Εθνική ΄Ενωση Καταναλωτών και στην δική μας στο τηλ.2821092306 και για καταγγελίες στο kataggelies ,gov Η Πρόεδρος Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη -- ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35 Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2 Email: epkxan@gmail.com Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Δεν υπάρχουν σχόλια: