Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Ασφαλιστές, μην κλείνετε τα αυτιά σας στους πελάτες!


 

Γράφει η Σμαρούλα Παντελή

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ - Μάθε να αφουγκράζεσαι!
Οι Κινέζοι έχουν ένα ενδιαφέρον ιδεόγραμμα για να εκφράσουν τη λέξη “ακούω”, που αποτελείται από την απεικόνιση των λέξεων: αυτιά, μάτια, καρδιά και αμέριστη προσοχή
Είναι γεγονός πως ίσως το βασικότερο πρόβλημα στην ανθρώπινη επικοινωνία βρίσκεται στον ελλειμματικό τρόπο ακρόασης. Πόσες φορές είμαστε συγκεντρωμένοι σ’ αυτό που πραγματικά ακούμε όταν συναλλασσόμαστε με κάποιον; Μήπως, τελικά, την ώρα που μας μιλάει ο συνομιλητής μας, εμείς, αντί να τον ακούμε, σκεφτόμαστε τι θα του απαντήσουμε;
Έχει παρατηρηθεί, ιδιαίτερα για τα στελέχη των πωλήσεων, πως ο τρόπος που ακούν τον πελάτη τους παρουσιάζει προβλήματα, αφού ταυτόχρονα σκέφτονται τι θα του πουν εκείνοι και πώς θα τον πείσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνουν σημαντικό κομμάτι πληροφοριών, στο οποίο θα μπορούσαν να βασίσουν μια πιο αποτελεσματική πώληση. Επίσης, συναντάμε προβλήματα ακρόασης και στο επίπεδο των διευθυντών. Όπως ήδη έχουμε αναφέρει, η ενσυναίσθηση είναι μια δεξιότητα που σπανίζει όσο ανεβαίνουμε τα σκαλιά της ιεραρχίας. Η καλή ακρόαση είναι βασική προϋπόθεση για την ενσυναίσθηση.
Υπάρχουν, λοιπόν, ορισμένοι βασικοί κανόνες που χρειάζεται να τηρούνται προκειμένου να ακούμε καλά και, επομένως, να επικοινωνούμε αποτελεσματικά. Πολλές φορές, η κατανόηση των όσων λέγονται σχετίζεται με το κατά πόσο είναι το μυαλό μας καθαρό, δηλαδή απαλλαγμένο από άλλες σκέψεις, την ώρα που τα ηχητικά μηνύματα από τον συνομιλητή μας εισέρχονται στο δικό μας πεδίο αντίληψης. Όταν ο εγκέφαλός μας είναι απασχολημένος με τις δικές μας σκέψεις, δεν υπάρχει χώρος για να εισέλθουν οι σκέψεις του συνομιλητή μας. Επομένως, δεν υπάρχει και τρόπος επεξεργασίας των σκέψεων του συνομιλητή μας, αφού έχουμε ακούσει μόνο ένα μικρό μέρος απ’ αυτά που μας έχει εκφράσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: