Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Τσουνάμι" οι τηλεφωνικές συμβάσεις, από τις Εισπρακτικές Εταιρείες, με τους ανυποψίαστους δανειολήπτες

Συντάκτης / NextDeal
Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013 13:45
Χιλιάδες παραβάσεις πράττουν οι Τράπεζες, όπως καταγγέλλει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οι οποίες χωρίς ενημέρωση του δανειολήπτη, χρησιμοποιούν, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών, εκχωρώντας την είσπραξη των ποσών των δανείων για λογαριασμό τους, σε εισπρακτικές εταιρείες. Στη συνέχεια, οι εισπρακτικές εταιρείες προχωρούν σε τηλεφωνικές συμφωνίες και  "κατασκευάζουν" μονομερώς πρακτικά συμφωνίας με τους δανειολήπτες τα οποία αφού αποτυπωθούν σε έγγραφα, γνωστοποιούνται στους ανυποψίαστους δανειολήπτες τονίζοντας τους "προς γνώση και για τις έννομες συνέπειες" προκαλώντας τους, αγωνία και φόβο.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την ανακοίνωση της  Ένωσης  Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης:

"Στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καθημερινά καταφθάνουν δανειολήπτες, αγχωμένοι, μα προπάντων φοβισμένοι, με έγγραφα Εισπρακτικών Εταιρειών στα χέρια, ζητώντας από τους νομικούς της Ένωσης, ερμηνεία επί αυτών. Είναι τα γνωστά "πρακτικά" που στέλνουν οι εισπρακτικές εταιρείες, που  αναφέρουν την πραγματοποιηθείσα "τηλεφωνική σύμβαση"  και την ανάληψη υποχρεώσεων, από τους δανειολήπτες, με ρύθμιση τάχα ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ.

Για ενημέρωση των ανυποψίαστων δανειοληπτών, η Ένωση παραθέτει παράδειγμα του πρακτικού που συνήθως αποτυπώνουν οι Εισπρακτικές Εταιρείες.

Πρακτικό συμφωνίας (αρ.8 Ν.3758/2009) που χρησιμοποιούν οι Εισπρακτικές
"Σε συνέχεια της μαγνητοφωνηθείσας τηλεφωνικής συνομιλίας, που είχατε με την Εταιρεία μας, το περιεχόμενο της οποίας αποτυπώνεται στο παρόν, το οποίο αποτελεί απόδειξη της πραγματοποιηθείσας συμφωνίας αποπληρωμής ληξιπρόθεσμης οφειλής σας, έχει καταγραφεί και θα τηρείται στην εταιρεία μας για ένα έτος από την πραγματοποίηση της συμφωνήσατε σε ευνοϊκότερο τρόπο αποπληρωμής της οφειλής σας ως αυτή απορρέει εκ του  τοκοχρεολυτικού δανείου.
α) Σύνολικό οφειλόμενο ποσό την...
β )Ποσό που αντιστοιχεί σε μη λογιστικοποιημένους τόκους
γ) Αριθμό δόσεων
δ) Ποσό μηνιαίας δόσης
Σημείωση: To ποσό  της μηνιαίας δόσης, ενδέχεται να διαφοροποιηθεί
ε) Επιτόκιο:Κυμαινόμενο επιτόκιο"

Έπειτα από τα παραπάνω, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά  την προσοχή των καταναλωτών, μέλη της ή μη, ότι  θα πρέπει να είναι "Λίαν προσεχτικοί" στις τηλεφωνικές επικοινωνίες, με τους υπαλλήλους των Εισπρακτικών Εταιρειών, όταν τηλεφωνικά τους ζητούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους, επισημαίνοντας ακόμα ότι, η επικοινωνία  καταγράφεται, από τις Εισπρακτικές, δημιουργούνται πρακτικά, τα οποία (απομαγνητοποιούνται) αποτυπώνονται σε πρακτικά συμφωνίας και τέλος διεκδικούνται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: