Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

ΕΚΕΙ ΦΘΑΣΑΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ.


ΕΚΕΙ ΦΘΑΣΑΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ.


 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 27-08-2013

Στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ από 1η Σεπτεμβρίου τα ληγμένα τρόφιμα


 Η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ,  
επισημαίνει στα μέλη της , να μη αγοράζουν  τα   εν λόγω τρόφιμα ,να προτιμούν τρόφιμα  με μεγάλη διατηρησιμότητα, επιστρέφοντας την ταμπέλα της φτωχοποίησης στους εμπνευστές της και ιδιαίτερα σε εκείνους που και από τα "σκουπίδια" προσδοκούν κέρδος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΣΑΣ

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα βρίσκονται από την 1η Σεπτεμβρίου τρόφιμα «περασμένης διατηρησιμότητας», δηλαδή με παρελθούσα ημερομηνία λήξης, κάτω από συγκεκριμένους όρους. Τα τρόφιμα αυτά θα φέρουν ειδική σήμανση, θα είναι φθηνότερα από τα άλλα, ενώ θα επιβάλλονται πρόστιμα σε περιπτώσεις που δεν θα τηρούνται οι παραπάνω κανόνες.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  ενημερώνει τους καταναλωτές ότι , εφεξής επιτρέπεται η διάθεση τροφίμων περασμένης χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας, πλην όσων προσδιορίζονται από τη νομοθεσία ως ευάλωτα, με τον όρο ότι αυτά θα πωλούνται σαφώς διαχωρισμένα από τα άλλα τρόφιμα και σε πινακίδα που θα αναρτάται σε αυτά, θα αναγράφεται, με κεφαλαία γράμματα, η φράση «Τρόφιμα Περασμένης Διατηρησιμότητας».

Τα τρόφιμα περιορισμένης διατηρησιμότητας είναι εκείνα στα οποία αναγράφεται «ανάλωση κατά προτίμηση» και όχι εκείνα που έχουν ακριβή ημερομηνία λήξης, όπως το γάλα, το γιαούρτι, αλλαντικά, κλπ.

Ο χρόνος διάθεσης των προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:

α. Τη μία εβδομάδα στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας και μήνα.

β. Τον ένα μήνα στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μήνα και έτους.

γ. Τους τρεις μήνες στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μόνο του έτους.

Την αποκλειστική ευθύνη, στις περιπτώσεις αυτές, για την καλή υγιεινή κατάσταση των προϊόντων φέρει ο πωλητής.

Προϊόντα περασμένης διατηρησιμότητας απαγορεύεται να διατίθενται σε χώρους ομαδικής εστίασης.

Απαγορεύεται η αντικατάσταση ή τροποποίηση της χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας με οποιονδήποτε τρόπο και από οποιονδήποτε.

Τα παραπάνω προϊόντα πωλούνται μόνο σε χαμηλότερη τιμή.

Στους παραβάτες επιβάλλονται τα παρακάτω διοικητικά πρόστιμα:

    Έλλειψη πινακίδας με την ένδειξη «Τρόφιμα Περασμένης Διατηρησιμότητας» 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
    Μη διακριτός διαχωρισμός τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας από τα υπόλοιπα τρόφιμα 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
    Παραποίηση (αντικατάσταση ή τροποποίηση) της χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας 2.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
    Διάθεση τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας σε χώρους ομαδικής εστίασης 5.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
    Μη τήρηση υποχρέωσης πώλησης τροφίμων με την ένδειξη «Τρόφιμα Περασμένης Διατηρησιμότητας» σε χαμηλότερη τιμή 2.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.

  ΄Ομως, παρά  τις νομοθετημένες  "εξυπηρετήσεις" των συμφερόντων της Αγοράς, εμείς οι καταναλωτές, αποφεύγουμε όχι απλώς να αγοράζουμε τέτοια προϊόντα, αλλά και ακόμα να προσεγγίζουμε αυτά τα ξεχωριστά ράφια.Δεν θέλουμε άλλες ταμπέλες πάνω στις αγορές μας ,δεν επιτρέπουμε σε κανένα να μας στοχοποιεί, ως οντότητα φτωχοποιημένη, συνεχίζουμε να κάνουμε προσεγμένες τις αγορές μας, όπως εμείς επιθυμούμε, αγοράζοντας  φρέσκα προϊόντα.
 Και επειδή ίσως κάποιοι σκεφθούν ότι έχουν την "ευκαιρία" να ψωνίσουν , η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, τονίζει ότι  το "σήριαλ" δεν είναι για το συμφέρον των καταναλωτών, αφού πολλές είναι οι καταγγελίες και  τα παράπονα  της αγοράς τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας, επομένως για την ΄Ενωση το μόνο που θα επιφέρει είναι ο πολλαπλασιασμός των καταγγελιών με το αίτημα της παρέμβασης, οι καταναλωτές θα είναι αναγκασμένοι να "πετάξουν" τρόφιμα αν δεν τα καταναλώσουν άμεσα, και το αποτέλεσμα θα είναι "δώρον άδωρον"
  Η Παρέμβασή μας  αυτή  έχει δύο κλάδους. Ο ΄ενας είναι να μη περάσει στον οικονομικά αδύναμο καταναλωτή το αίσθημα της διαφορετικότητας, η ταμπέλα της φτωχοποίησης και ο άλλος είναι ότι ο καταναλωτής ,που θα αγοράσει τέτοια προϊόντα, και δεν τα καταναλώσει άμεσα θα πετάξει και τρόφιμα και χρήματα, γιαυτό το κάλεσμα προς τους καταναλωτές είναι ένα"μακριά από τα ράφια" που ξεχωρίζουν λόγω διάθεσης τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας.-

                              Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προσταίας Καταναλωτών Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: