Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2009

Για τους υπολογιστές των μαθητών

Τόσα πολλά ευρώ για τόσα λίγα!

450 € στοιχίζει στον κάθε Έλληνα και κάθε Ευρωπαίο φορολογούμενο ο ηλεκτρονικός υπολογιστής των μαθητών. Ένας υπολογιστής που διαθέτει μόνο 1 γίγα μνήμη και 160 γίγα σκληρό δίσκο.

Μου φάνηκαν τόσα πολλά τα ευρώ για τόσα λίγα! Έτσι, έκανα μια βόλτα στα ηλεκτρονικά καταστήματα και είδα τους υπολογιστές που πρόσφεραν ειδικά για τους μαθητές. Διάλεξα μερικά μοντέλα και μετά έκανα μια νέα αναζήτηση. Το νέο:


Τα ίδια μοντέλα τα βρήκα σε τιμές πολύ πολύ μικρότερες. Μέχρι και 200 € φτηνότερα!


Με 450 € θα μπορούσε να αγοράσει κάποιος φορητό υπολογιστή (λάπτοπ) με 3πλάσιες αποδόσεις και με οθόνη πολύ μεγαλύτερη από τις έντεκα ίντσες.


Εκείνος ο υπολογιστής των 100€, που είχε ξεκινήσει ο Νεγκρεπόντε και απ' ότι θυμάμαι είχε ενδιαφερθεί και το ελληνικό δημόσιο, τι έγινε; Για όσους είναι δύσπιστοι ας διαβάσουν σχετικό άρθρο εδώ ή εδώ ή εδώ. Γιατί ξεχάστηκε εντελώς; Μήπως δεν μας έκανε γιατί ήταν πολύ φτηνός;


Εκτός από τις πανάκριβες συκευές, μέσα στα 450 € συμπεριλαμβάνεται και η αμοιβή προς τη μικρομαλακή, τη μάικροσοφτ, για το καταπληκτικό (!) λογισμικό της, τα βίστα. Για να μην κατηγορήσει όμως κανείς την κυβέρνηση ότι ξεπουλιέται στη μικρομαλακή συμπεριέλαβαν και δωρεάν λογισμικό· μια έκδοση των Linux, την Ubuntu.

Η Ubuntu είναι η πιο φιλική προς το χρήστη έκδοση και μοιάζει με κείνη της μικρομαλακής.


Αφού όμως υπάρχει το δωρεάν λογισμικό, γιατί εμείς έπρεπε να πληρώσουμε και τη μικρομαλακή! Μωρέ, μήπως μας θεωρούν μικρομ......;


Αφού δόθηκαν τα κουπόνια στους μαθητές, οι οποίοι διάλεξαν τους υπολογιστές τους σύμφωνα με ποιο κριτήριο (μου έλεγαν περίπτωση που πήγε ο γονιός με την κόρη του σ' ένα μαγαζί, τους έλεγε ο υπάλληλος τα χαρακτηριστικά των διάφορων υπολογιστών και στο τέλος, όταν ρώτησε ποιον υπολογιστή θέλετε απ' όλους, απάντησε η κόρη: τον ροζ!) ήρθε και η σειρά των καθηγητών.


Οι καθηγητές θα πρέπει κι αυτοί να πάρουν το κουπόνι τους και να τρέξουν στα μαγαζιά...

Για να πάρουν το κουπόνι θα πρέπει πρώτα οι καθητητές να δηλώσουν ότι θα κάνουν το μάθημα με ψηφιακό τρόπο κατά 30% τουλάχιστον, να γίνει συνεδρίαση του συλλόγου, να γραφεί πρακτικό, να σταλεί το πρακτικό στις διευθύνσεις και μετά να πάρουν τον υπολογιστή. Λογικά θα περίμενε κανείς ότι μετά από τόση διαδικασία οι υπολογιστές θα ανήκουν στους εκπαιδευτικούς. Χα, χι, χο. Λάθος. Οι υπολογιστές θα ανήκουν στο σχολείο.


Ερώτηση 1η. Κι αν κανένας καθηγητής δε δηλώσει ότι θα κάνει το μάθημα ψηφιακά, τι θα γίνουν οι υπολογιστές που πήραν οι μαθητές; Θα τους επιστρέψουν;


Ερώτηση 2η. Συμφωνώ απολύτως οι υπολογιστές να μη δοθούν στους καθηγητές ως περιουσία αλλά να ανήκουν στο σχολείο. Αφού όμως θα ανήκουν στο σχολείο τι χρειάζεται όλη τούτη η διαδικασία; Δεν ήταν πιο εύκολο να στείλουν τους διευθυντές να αγοράσουν πέντε υπολογιστές για κάθε σχολείο;


Ο κάθε μαθητικός υπολογιστής περιέχει και τα σχολικά βιβλία σε μορφή pdf.

Πάλι απορίες έχω κι εδώ

α) Αφού έχουν τα κανονικά βιβλία τι τα θέλουν τα ψηφιακά;

β) Αφού στο δικτυακό τόπο του ΟΕΔΒ διατίθενται τα βιβλία και σε μορφή htm, δηλαδή στη μορφή που διαβάζετε αυτή τη στιγμή αυτό το κείμενο και είναι πιο εύκολα στο χρήστη γιατί μπορεί να αντιγράψει ό,τι θέλει, γιατί τα βάλανε σε pdf που θέλει και γνώσεις και λογισμικό για την επεξεργασία τους;


Και να σκεφτεί κανείς ότι ακόμα τα όργανα δεν άρχισαν να βαρούν.


Πάντως εγώ που διδάσκω ιστορία πρώτης τάξης, άρα οι μαθητές μου θα έχουν από την Τρίτη 6 Οκτωβρίου υπολογιστή, δε βρήκα ακόμη τον τρόπο πώς να χωρέσω τις 150 σελίδες ύλη σε ερευνητική μάθηση.


Όποιος έχει καμιά καλή και κυρίως εφαρμόσιμη πρόταση, παρακαλώ να βοηθήσει.


Βεβαίως δεν έχει πεισθεί ακόμη ο διευθυντής του Λυκείου, με το οποίο συστεγαζόμαστε και ο οποίος διαχειρίζεται το χρήμα, ότι χρειαζόμαστε δικτύωση, υποδομές κτλ κτλ.


Ή πολύ μαύρα τα βλέπω όλα ή πολύ μαύρα είναι!


http://glwssa.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: