Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ " ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ"

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων στις 15-7-09 και για πληρέστερη ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών,
αλλά και θέλοντας να συμβάλλει στην σωστή διαχείριση του θεσμού των εκπτώσεων,και στην ομαλή λειτουργία της αγοράς κατά την εν λόγω περίοδο,
παραθέτει οδηγίες αφενός μεν προς τους καταναλωτές ώστε να κάνουν αγορές σε ασφαλή προϊόντα, και με καλύτερες τιμές,
αλά και καλεί και τις επιχειρήσεις να αποφύγουν "πρακτικές", που και εκείνες θα έρθουν σε δύσκολη θέση όταν καταγγελθούν ενώπιον των
αρχών, βλάπτοντας τα συμφέροντα του καταναλωτή(οικονομικά, ψυχολογικα)
Εκείνο που θέλουμε να τονίσουμε στους καταναλωτές, είναι , ότι ζούμε σε μια ελεύθερη αγορά και ότι τιμές διαμορφώνονται από
τις επιχειρήσεις ελεύθερα. Δηλαδή κάθε εμπορική επιχείρηση είτε ντόπια είτε εισαγόμενη , έχει την δυνατότητα να παίξει στην αγορά
το δικό της παιχνίδι, στοχεύοντας στο δικό της κέρδος, εφαρμόζοντας την δική της εμπορική πολιτική.
Η Καμπάνια κάποιων επιχειρήσεων για ελκυστικές εκπτώσεις ,θα πρέπει να μας προβληματίζει, και θα πρέπει να εντείνουμε σε
μεγαλύτερο βαθμό την επιφυλακτικότητά μας, την διερεύνηση μας.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, σε πολλές περιπτώσεις θεωρεί " κράχτη" τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων,και ενημερώνει τους καταναλωτές ότι καμιά εμπορική
επιχείρηση δεν χαρίζει, ούτε μειώνοντας το ποσοστό κέρδους χάνει, ούτε μας κάνει χάρη.Στόχος κάθε επιχείρησης είναι να πουλήσει τα εμπορεύματα
εποχής, να καλύψει τις εμπορικές της υποχρεώσεις, και να αποφύγει το στοκάριρισμα.
Μια εμπορική επιχείρηση δικαιούται να πουλά τα εμπορεύματα της με χαμηλές τιμές, υπερβαίνει όμως τα 'ορια όταν χρησιμοποιεί διαφημίσεις-γρίφους,
δημιουργώντας επικίνδυνες πρακτικές στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα υποτιμά την νοημοσύνη του Έλληνα καταναλωτή διαφημίζοντας προϊόντα με
υψηλά ποσοστά, μέσω έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, ή ακόμα να έχει εκθέσει στην βιτρίνα του καταστήματος το είδος που είναι "μοναδικό "στην επιχείρηση
και όταν ο καταναλωτής το επιλέξει εισερχόμενος στο κατάστημα να ακούει την γνωστή απάντηση "μας τελείωσαν" ή να 'εχει αναρτήσει μία πινακίδα
μεγαλων διαστάσεων στην αρχή της κρεμάστρας, με ένα υψηλό ποσοστό, και όταν ο καταναλωτής προβεί στην επιλογή του, να απαντά ο υπάλληλος,
το γνωστό "δεν αφορά όλα τα είδη"
Το αγκάλιασμα και η επισκεψιμότητα , για τις αγορές μας στις τοπικές επιχειρήσεις και στην περίοδο των εκπτώσεων είναι ηθική μας υποχρέωση,
ιδιαίτερα αυτήν την χρονική περίοδο που υφίσταται οικονομική κρίση , αλλά που γιγαντώνεται στις τοπικές μας επιχειρήσεις, στην ντόπια οικονομία.
με την εμφάνιση πλήθος κινέζικης προέλευσης επιχειρήσεων, αλλά και παρ εμπορίου ανεξέλεγκτων διαστάσεων.

ΣΩΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.

-Κάνουμε έρευνα αγοράς ΤΩΡΑ

-Εντοπίζουμε τα είδη που επιθυμούμε να αγοράσουμε και καταγράφουμε τις τιμές. ώστε όταν θα αρχίσουν οι εκπτώσεις να μπορούμε να
κάνουμε σύγκριση τιμών. ώστε να αποφύγουμε την παραπλάνηση.

-Οι τιμές είναι ελεύθερες, την τιμή του προϊόντος την γνωρίζει μόνο, ο επιχειρηματίας και ΕΣΥ συνάδελφε καταναλωτή, είσαι ο μόνος που μπορείς να την ελέγξεις, εάν βέβαια την έχεις καταγράψει, ΠΡΙΝ δηλαδή ΤΩΡΑ.

-Ερεύνησε προσεχτικά την βιτρίνα με τα είδη και τις αντίστοιχες τιμές και εάν μετά την έναρξη των εκπτώσεων δεις μια διαφορετική βιτρίνα, με άλλα είδη, υποπτεύσου, απόφυγε τις αγορές σου, μη πέσεις σε παραπλάνηση είναι τέχνασμα, φυλάξου.
Καταγγείλετέ το στην Προστασία Καταναλωτών.

- Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλών τιμών (παλαιάς τιμής- νέας τιμής) σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στην βιτρίνα του καταστήματος.

- Εάν η επιχείρηση χρησιμοποιεί ποσοστά(%) για έκπτωση, τα ποσοστά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς το είδος ή κατηγορία των ειδών..

-Η ένδειξη (έως....... ), είναι παραπλανητική, βάσει νομοθεσίας αν την συναντήσετε προσπαθήστε να ερευνήσετε που αναφέρετε , αποφύγετε τις αγορές σας.

-Αγοράζουμε είδη που έχουμε ανάγκη άμεσα,αφού έχουμε κάνει την έρευνα τιμής και ποιότητας.

-Να ξέρουμε ότι και στην διάρκεια των εκπτώσεων ισχύει το δικαίωμα της υπαναχώρησης., όταν
το προϊόν είναι ελαττωματικό , η δεν τηρήθηκαν από την επιχείρηση οι όροι συναλλαγής.
-Δεν αγοράζουμε είδη , εάν δεν τα έχουμε ανάγκη, ή επειδή απλώς τα πετύχαμε σε χαμηλή τιμή, ούτε με το σκεπτικό ότι θα αδυνατίσουμε ,ας αποφύγουμε
άσκοπες αγορές,εάν το είδος δεν είναι της αρεσκείας μας(μέγεθος, χρώμα ,στύλ)γιατί έτσι ξοδεύουμε χρήματα σε είδη που μπορεί να μην τα
χρησιμοποιήσουμε ποτέ.
-Εάν χρησιμοποιήσουμε πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να προσέξουμε να χρεώσουμε την τιμή της έκπτωσης, εάν χρεωθείτε επί πλέον ποσού
θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ για καταναλωτική και νομική στήριξη.

-Σε κάθε αγορά μας, παίρνουμε την απόδειξη πληρωμής του ποσού που πληρώσαμε, αυτό και εμάς βοηθάει σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος,
"ελαττωματικού" αλλά συμβάλλουμε και στηρίζουμε την οικονομία της χώρας.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ενόψει των εκπτώσεων, ενημερώνει τις επιχειρήσεις που είχαν εφαρμόσει περίεργες εμπορικές πρακτικές, και αιτιολογίες ,στην προηγούμενη εκπτωτική σεζόν, εις βάρος του Χανιώτη καταναλωτή , του τύπου (εμπλοκή μηχανήματος, δεν προλάβαμε να περάσουμε την έκπτωση στο σύστημα) να τις αποφύγουν .
Καμιά εμπορική επιχείρηση δεν δικαιούται με μη ανταποκρινόμενη στην πραγματικότητα διαφήμιση είτε εντός του καταστήματος είτε χρησιμοποιώντας
άλλο τρόπο διαφήμισης να προκαλεί σύγχυση στην ελεύθερη επιλογή του καταναλωτή,θέλουμε σωστή διαχείριση του θεσμού, αξιοπρεπή αντιμετώπιση των καταναλωτών.αποφυγή τεχνασμάτων.

Μέλημα κάθε καταναλωτή είναι να διακρίνει μέσω προηγηθείσης έρευνας τις "πλασματικές εκπτώσεις" και να το καταγγείλει στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.είναι ηθικός κανόνας ,
που πρέπει να τον χρησιμοποιήσουμε πρρροκειμένου να υποστηρίξουμε και τον θεσμό των εκπτώσεων αλλά και να νοιώσουμε και οικονομικά ωφελημένοι.
Επίσης

Μέλημα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ είναι ,η προστασία και η καθοδήγηση των καταναλωτών, για σωστές αγορές.Γιαυτό θα είναι σε διαρκή ετοιμότητα,

θα δέχεται παράπονα - καταγγελίες καθ όλη την διάρκεια των εκπτώσεων στην Δ/νση μας που είναι ΠΛ. 1866 ΑΡ.2 και στο τηλέφωνο 2821092666

Η Πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: