Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008

To αλάθητο των τραπεζών

Ματίνα Ηρειώτου

Ματίνα Ηρειώτου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 3:46:48 μμ

Ανοιξα με ρουτινιάρικη διάθεση τους φακέλους που μου στέλνει κάθε μήνα η τράπεζα για το στεγαστικό και επισκευαστικό μου δάνειο. Πριν τους αφήσω στο σωρό της αυγουστιάτικης αλληλογραφίας των λογαριασμών και των διαφημιστικών που με περίμεναν να γυρίσω από τις διακοπές, διαπίστωσα ότι οι δόσεις του Σεπτεμβρίου -όπως έγραφε το ενημερωτικό σημείωμα- άγγιζαν περίπου τις 750.000 ευρώ- πολλαπλάσιες δηλαδή, των συνολικών μου οφειλών. Κοίτα λάθος, χαμογέλασα.

Πρόσεξα όμως ότι και το επιτόκιο του «σταθερού» υποτίθεται, δανείου μου ήταν πειραγμένο: όταν ξεκίνησε η κούρσα των επιτοκίων είχα αλλάξει τους όρους του δανείου και από κυμαινόμενου είχε γίνει σταθερού. Τώρα το μισό δάνειο (το στεγαστικό) ήταν με σταθερό και το άλλο μισό (το επισκευαστικό) είχε πάρει την ανηφόρα και είχε φθάσει σε ύψη που ζαλίζουν. Ομολογώ ότι για πρώτη φορά το πρόσεχα, αφού έως τον προηγούμενο μήνα το ενημερωτικό δεν περιελάμβανε το είδος του δανείου και το ύψος του επιτοκίου. Κι άλλο λάθος, σκέφτηκα.

Στο τηλέφωνημα που ακολούθησε ο υπάλληλος ήταν ευγενέστατος. Παραδέχθηκε αμέσως το λάθος των εξωφρενικών δόσεων, αλλά για το επιτόκιο έπρεπε να το ελέγξει. Επανήλθε μία ώρα αργότερα για να με ενημερώσει ότι από «παραδρομή» είχε παραμείνει με κυμαινόμενο επιτόκιο το μισό δάνειο και τώρα που η τράπεζα θα κάνει τη διόρθωση θα μου επιστρέψει τα χρήματα που ως μη όφειλα είχα πληρώσει.
Φταίω βεβαίως που δεν πρόσεχα τις διαφορές από δόση σε δόση (εντάξει, ήταν μερικά ευρώ από τη μία στην άλλη), αλλά μπορεί κανείς να μου εξηγήσει πώς γίνεται τα λάθη των τραπεζών να είναι μόνο σε βάρος μας:

Δεν υπάρχουν σχόλια: