Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ..Κρήτης: "Τσουνάμι" καταγγελιών ,για αυτοποιημένες τηλεφωνικές οχλήσεις "


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 23-3-2020


Με αφορφή το πλήθος των καταγγελιών, που καθημερινά  φθάνουν  στην  ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από συνδρομητές τηλεφωνίας, για αναπάντητες κλήσεις, που δέχτηκαν στο σταθερό και κινητό τους τηλέφωνο , από άγνωστον γιαυτούς αριθμό συνήθως  αρ,κινητού, ( δηλ. τηλεφωνικές κλήσεις ,σε ακατάλληλες ώρες, ακόμα αφήνουν να χτυπήσει λίγα δευτερόλεπτα ,μετά το κλείνουν , η αφήνουν  να σηκώσεις το ακουστικό και μετά το κλείνουν ,κ.α )η Ενωση των Καταναλωτών,μετά από έρευνα που έκανε, διαπίστωσε τα εξής και οφείλει να ενημερώσει  τους καταναλωτές -συνδρομητές:
1)Οι αριθμοί που καλούσαν ανήκουν στις προωθητικές  εμπορικές τακτικτές και οι πραγματοποιηθείσες  κλήσεις ,στις αυτοποιημένες.Δηλαδή ,οι κλήσεις αυτές, γίνονται χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση ,αλλά δεν εξαιρούνται από την προηγούμενη συγκατάθεση του συνδρομητή, όπως ρητά επιττάσει το αρ.11 παρ.1 του ν3471/2006 ,ακόμα  και όταν οι αριθμοί αυτοί δεν έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο( opt out)  του παρόχου τους.
2)Ο καταναλωτής ,συνδρομητής  πάροχο που ανήκει και είναι συνδρομητής,  οφείλει να εγγραφεί στο Μητρώο του άρθρου 11του ν3471/2006 "ότι δεν επιθυμεί κλήσεις για προώθηση πωλήσεων προιόντων ή υπηρεσιών )
3)Ο καταναλωτής, οφείλει και πρέπει να εκφράσει την αντίρρησή του, τόσο στην λήψη προωθητικών κλήσεων ,όσο και στην λήψη κλήσεων ,για σκοπούς έρευνας
Δικαίωμα αντίρρησης : ν.2472/1997 αρ.12
Ο Υπεύθυνος επεξεργασίας, (τρίτος)οφείλει να συμμορφώνεται , να φροντίζει εφόσον ένας συνδρομητής εκφράζει την αντίρρησή του, ώστε ο τηλεφωνικός αριθμός του συνδρομητή,να Εξαιρείται
Η ικανοοίηση αυτή , δεν υπεισέρχεται καθυστέρησης ,δηλ. σε καμιά περίπτωση , πέρα των 15 ημερών,από την ημερομηνία της δήλωσης  αντίρρησης.
Επίσης ο συνδρομητής, έχει την δυνατότητα να στείλει μήνυμα,  με το έξής περιεχόμενο:
"Δεν χρειάζομαι αναπάντητες, για πώληση υπηρεσιών, παρακαλώ να μην ξαναενοχληθώ"
  ΄Επειτα από τα παραπάνω και αφού ο κάθε συνδρομητής καταχειρωθεί ότι εκείνος ,δεν επιθυμεί τέτοια επικοινωνία, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, διαθέτει όλα τα νομικά εργαλεία,για την προστασία του καταναλωτή, από τέτοιες ενοχλητικές τηλεφωνικές οχλήσεις και μη νόμιμες συμπεριφορές.

Για καταγγελίες στα τηλ.2821092666 , 2821092306  Φαξ ,2821092306 και στο email. epkxan@mail.com

                      H Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                                Ιωάννα Μελάκη

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "(Κορωνοιός)Περιφέρεια Κρήτης, Πάρτε μέτρα για τους Κρητικούς"


Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης epkxan@gmail.com






 Ανακοίνωση- Δελτίο Τύπου 19-3-2020


 Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  διαμαρτύρεται  έντονα, με Δημόσια ανακοίνωσης της , για την Περιφέρεια Κρήτης, καθώς  διαπιστώνει ότι ,δεν έχουν υλοποιηθεί τα μέτρα εκείνα που προβλέπονται  να παρθούν ,σε έκτακτες καταστάσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεια των καταναλωτών και τα οικονομικά τους συμφέροντα.
Στην ανακοίνωσή της ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αναφέρει
  "Περνάμε έκτακτες καταστάσεις όλοι μας, που κινδυνεύει η Υγεία όλων μας, γιαυτό η μη τήρηση των μέτρων " έκτακτης ανάγκης" ,είναι υποχρέωση όχι μόνο των πολιτών , αλλά και των διοικούντων(Κράτος και Αυτοδιοικήσεις)
  Δεν μπορούμε να μη καταγγείλουμε τις απαράδεκτες εικόνες ,προμήθειας αναγκαίων υλικών ,της προφύλαξης από τον κορονοιο  (αντισηπτικών , γαθιών και μασκών), που εκατοντάδες κατανααλωτές βίωσαν ,το απαραδεκτο  της κερδοσκοπίας, που σε πολλες περιπτώσεις έφθασε το 50%.
 Δεν μπορούμε να μη καταγγείλουμε , την ανασφάλεια των καταναλωτών, για την ασφάλεια των προιόντων, που  βρήκαν στην Αγορά, δεν μπορούμε να μην καταγγείλουμε ,την ανυπαρξία των συντονισμένων κλιμακίων ελέγχων των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης, ώστε και ο καταναλωτής να νοιώσει κάπως ασφαλής, από την λάιλαπα της αγωνίας ,για την υγεία του, που του πέρασε η μόλυνση από τον κορωνοιό, ιό, που από την εμφάνιση του σε παγκόσμια έκταση "θερίζει"  την ανθρωπότητα.
Δεν θα σταθούμε όμως ,μόνο στις παραλήψεις ,Κρατικές και Περιφερειακές, ενέργειες που όφειλαν να έχουν γίνει, διότι ο εχθρός είναι ορατός και οφείλουμε όλοι μαζί Κράτος και Φορείς να τον αντιμετωπίσουμε, σύμφωνα με τις οδηγίες της Υγειονομικής και Επιστημονικής Κοινότητας
  Ωμως, ως Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κρίνουμε ,στο  πλαίσιο των παραπάνω καταγγελιών,  ότι η διοίκηση της περιφέρειας Κρήτης, πρέπει να πράξει τα αυτονόητα και να ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση,να υλοποιηθούν εδώ και τώρα, όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας  , μεν  αλλά και  των οικονομικών δικαιωμάτων των καταναλωτών  στην Κρήτη,
.Θεωρούμε ότι η διοίκηση της περιφέρειας Κρήτης, πρέπει να πράξει τα αυτονόητα και να κρατήσει Στάση ευθύνης καθώς η ύπαρξη  ενός οργάνου της περιφερειακής διοίκησης δεν είναι να  εφαρμόζει πράξεις της καθημερινότητας, αλλά στάση περίστασης όπως  η του κορωνοιού ,Δηλ.

-Θα πρέπει η Περιφέρεια, να επιβάλλει στους Δήμους της Κρήτης, την δωρεά παροχή αντισυπτικών, σε όλους τους Δημότες
-Θα πρέπει, να αυξήσει τα κλιμάκια ελέγχου της αγοράς, ώστε να μην υπάρξει κερδοσκοπία  
-Θα πρέπει, να ενεργοποιήσει ψυχολογική υποστήριξη,  με ειδικούς (ψυχολόγους κοινωνικούς λειτουργούς)με συγκεκριμένο τηλεφωνικό αριθμό "δωρεάν " για όλους τους Κρητικούς
-Θα πρέπει ,να οργανώσει χώρους υποδοχείς ασθενών, που ενδέχεται να νοσήσουν ,από τον κορονοιό, σε Παγκρήτιο επίπεδο

Τέλος, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει τους καταναλωτές της Κρήτης, ότι θα συνεχίσει προσφέρει τις υπηρεσίες της ,σε ενημερωτικό και καθοδηγητικό επίπεδο, αλλά και παρεμβάσεων της ,σε Κυβερνητικό επίπεδο, ώστε να ξεπεραστεί και αυτή η κρίση

                                  Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Ε.Π.ΚΚρήτης ¨Παρτε άμεσα μέτρα , για την αποφυγή " κερδοσκοπίας " στην Αγορά


 Δελτίο Τύπου   17-3-2020

 Επείγουσα επιστολή. (μέσω email) ,έστειλε η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στον Υπουργό Ανάπτυξης, και Επενδύσεων, κ.Αδωνη Γεωργιάδη , καλώντας τον να πάρει άμεσα  μέτρα, κατά της αισχροκέρδιας, ως αρμόδιος Υπουργός της Κυβέρνησης, που έχει αναπτυχθεί στην αγορά , προστατεύοντας τους καταναλωτές, από  την φαύλο πλεονεξία κάποιων επιτηδείων, που εκμεταλευόμενοι αυτή την συγκυρία, λόγω κορωνοιου ,επιλέγουν να κερδοσκοπούν.

 Στην επιστολή της η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης αναφέρει:

"Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

 Είναι άδικο , ενώ η Χώρα μας βιώνει την πανδημία του κορωνοιού, κάποιοι να προσπαθούν να κερδοσκοπίσουν , εις βάρος των καταναλωτών, που αγχωμένοι προσπαθούν να εφαρμόσουν ,τα μέτρα προφύλαξης και να προμηθευτούν προιόντα επιβίωσης, αφού η Εντολή των Υγειονομικών Υπηρεσιών  είναι " Μείνετε στο σπίτι"

 "Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

    Αναφερόμαστε  στις διαπιστωμένες καταγγελίες των καταναλωτών, σε προιόντα άμεσης προφύλαξης , που αφενός οι καταναλωτές σε κάποιες περιπτώσεις τα πλήρωσαν πάνω από το 50%, της προ κορωνοιου κρίσης τιμής,αλλά και στην μη έγκαιρη αντιμετώπιση από μεριάς  Υπουργείου, ωστε να υπάρχει η δέουσα προμήθεια από τις επιχειρήσεις , ωστε να μην δημιουργηθούν  κερδοσκοπικές συμπεριφορές, διότι εδώ δεν μιλάμε για μια ομαλή κατάσταση που ισχίουν οι κανόνες της ελεύθερης Αγοράς (προσφορά- ζήτηση). Σήμερα βιώνουμε  μία πανδημία ,όπου θα πρέπει να εφαρμοστούν  έκτακτα μέτρα, για  την σωτηρία των πολιτών της  Χώρας μας .

 "Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

  Δεν είναι η  κατάλληλη περίσταση για αλληλοχρεώσεις φταιξίματος, πολλά  τα λάθη, το ζητούμενο
είναι  αλληλοστήριξη Πολιτείας και πολιτών, για τον Αγώνα που δίνομε για την ζωή μας και
την επιβίωση μας, γιαυτό σας καλούμε να πάρετε εκείνα τα μέτρα προς αποφυγή της "Μαύρης Αγοράς"
  Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δηλώνει παρούσα στο έργο της Πολιτείας σε όλα τα επίπεδα , για την Προστασία των πολιτών.

                                             Με Εκτίμηση

                               Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                               Ιωάννα Μελάκη
 .

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "15η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, αφιερωμένη στην ζωή μας "

Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης epkxan@gmail.com

5:19 μ.μ. (πριν από 8 λεπτά)



Δελτίο Τύπου 13-3-2020
 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15η Μαρτίου), και την πανδημία ,που έχει  κηρύξει ο Παγόσμιος Οργανισμός Υγείας, όσο αφορά τον νέο ιό (κορωνοιό) ,η Ενωση   Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης ,αφιερώνει αυτή την ημέρα στο αγαθό της υγείας, χαρακτηρίζοντας την ,ως "το υπέρτατο αγαθό".που οφείλουμε ο΄καθένας από εμάς ξεχωριστά , αλλά και όλοι μαζί ως κοινότητα, να την προασπίσουμε, τηρώντας με ευλάβια τους κανόνες των επιστημόνων της Υγείας , αλλά και των Αρχών.Σε σχετική ανακοίνωση  της, η ΄Ενωση των καταναλωτών, τονίζει:
 Η15 Μαρτίου, έχει καθιερωθεί, ως Παγκόσμια ημέρα του Καταναλωτή, αλλά  φέτος, η 15 Mαρτίου, θα είναι μία μέρα ξεχωριστή , φορτωμένη με περισσότερο άγχος και ανησυχία για τον ΄Ελληνα καταναλωτή ,ο οποίος αφού έδωσε την δεκαετή  μάχη της οικονομικής κρίσης, έρχεται αντιμέτωπος να υπερασπιστεί το υπερτατο αγαθό ,την ίδια του την ζωή, με όλους τους κανόνες που οφείλει να τηρήσει για να την σώσει.
  Η μάχη που οφείλει να δώσει δεν είναι όπως τα προηγούμενα χρόνια ,με την υποστήριξη των δικαιωμάτων του απέναντι απο την αγορά και των τραπεζών με
Δικαίωμα σε συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους.
Δικαίωμα σε πλήρη και σαφή ενημέρωση.
Δικαίωμα σε αναιτιολόγητη υπαναχώρηση εντός 14 ημερών, στις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος.
Δικαίωμα σε παροχή οδηγιών χρήσης και τεχνικής υποστήριξης.
Δικαίωμα σε ασφαλή προϊόντα.
Δικαίωμα σε αληθείς και αξιόπιστες διαφημίσεις.
Τα παραπάνω είναι ορισμένα μόνο από τα δικαιώματα των καταναλωτών που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Η βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους σε συνδυασμό με την επιβολή των κανόνων, για την προστασία τους, ενισχύουν  την εμπιστοσύνη  των καταναλωτών κατά την διενέργεια των συναλλαγών τους.
Η προάσπιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών αποτελεί στρατηγικό σκοπό της Ένωσης  Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η οποία για το έτος 2020είναι αφιερωμένη στην Προστασία της υγείας του Καταναλωτή, μέσα σε ένα υγιές  περιβάλλον,με ασφαλή προιόντα και υπηρεσίες.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά για τα δικαιώματά τους από τη Γραμμή Καταναλωτή 1520 ,Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 2821092306 και όταν διαπιστώνουν παραβάσεις των δικαιωμάτων τους να αποστέλλουν τις καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση epkxan@gmail.com, ή μέσω της φόρμας καταγγελιών στο http://enosikatanaloton.blogspot.com/
Με αφορμή την Ημέρα Καταναλωτή, η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κ.Ιωάννα Μελάκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 « Η προάσπιση των δικαιωμάτων του Καταναλωτή, αποτελεί μια καθημερινή μάχη για την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αλλά το θέμα υγεία είναι αυτοσκοπός σε όλους από μας , γιαυτο και σαυτή την Παγκόσμια κρίση της υγείας συστρατεόμαστε με τις Αρχές ως εθελοντές της σωστής ενημέρωσης, βοηθώντας στην αποφυγή πανικού . αποφυγής κερδοσκοπίας και καιροσκοπίας Πολύτιμοι συμπαραστάτες σε αυτό το έργο, το οποίο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, στην ψηφιακή εποχή, που ζούμε ,είναι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς , η Ε.Ε.Τ.Τ, Η η ημέρα του καταναλωτή,υπενθυμίζει σε όλους μας το χρέος που έχουμε για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς , του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης».

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη


--

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35               
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866  Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com                                                         
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020

Προτάσεις της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο ΕΣΚΑ



Σε απάντηση του εγγράφου σας, σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας

-Συμμετοχή των Ενώσεων καταναλωτών,  στις Ομάδες  εύρεσης λύσης, στα κόκκινα Στεγαστικά δανεια
-Πολιτική απόφαση  για  διαγραφή 100%,μη βιώσιμων καταναλωτικών δανείων
-Μάθημα , καταναλωτικής παιδείας, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
-Χρηματοδότηση , των Ενώσεων Καταναλωτών(ενοίκιο, λειτουργικά έξοδα, γραμματέα)

Ε.Π.Κ.Κρήτης:"Χήρα δανειολήπτρια, "πέτυχε" απαλλαγή από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών, με Προσωρινή Διαταγή Ειρηνοδικείου "










ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  4-3-2020




 Το Ειρηνοδικείο  Χανίων, με  απόφασή του, στα πλαίσια της Προσωρινής Διαταγής,(05-2-2020), παρείχε  προστασία από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών, funds ,Δημοσίου και ΕΦΚΑ , σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη-Σταθάκη), σε χήρα δανειολήπτρια, με συνολικό  χρέος 55.000 ευρώ, σε  στεγαστικό  δάνειο, καταναλωτικά δάνεια  και πιστωτικές κάρτες, χρέος προς Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία.
Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, της οποίας η οφειλέτρια  είναι μέλος της, πρόκειται για  χήρα , ηλικίας 70 ετών, με τρία ενήλικα παιδιά.
Περιουσιακά στοιχεία που έχει οφειλέτρια  στην διάθεσή της είναι:
Τρία παλαιά αυτοκίνητα,  μένει σε παραχωρημένη οικία από τα παιδιά της.
Οικονομική κατάσταση της   οφειλέτριας: 
 σύνταξη από το Ταμείο ΟΑΕΕ περίπου 7.500 ευρώ.
Με την  Προσωρινή Διαταγή ,το Ειρηνοδικείο  Χανίων ,όρισε:
,1)Δέχεται το αίτημα ,και χορηγεί Προσωρινή Διαταγή,
2)Απαγορεύει  στους  πιστωτές    προσωρινώς,  μέχρι την έκδοση Οριστικής απόφασης, κάθε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης  κατά της κινητής  και ακίνητης περιουσίας της  μέχρι την συζήτηση της κυρίας αίτησης, που έχει οριστεί να συζητηθεί στις 26-01-2022.
2)Ορίζει  μηνιαίες καταβολές δόσεων ,  ποσού 150 ευρώ , στο σύνολο των αναφερομένων σε αυτή την Προσωρινή Διαταγή οφειλών,  κατ άρθρο 8  παρ.5 του ν.3869/2010,μέχρι το χρόνο συζήτησης  της υπό κρίση  αίτησης της που έχει οριστεί στις 26-01-2022
 
Επιπροσθέτως, ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε  άμεσα  τους οφειλέτες, να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας, προκειμένου να υπάρχει η δέουσα ενημέρωση και λύση  για την ρύθμιση του χρέους τους και την ένταξή τους στην υπάρχουσα νομοθεσία.
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά, και στην Δημοτική Βιβλιοθήκη , Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com



            Η  Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                Ιωάννα  Μελάκη

--
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35               
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866  Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com                                                         
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Τι πρέπει να προσέξετε ως καταναλωτές, Οι συμβουλές μας, για τα Σαρακοστιανά


Επειδή βρισκόμαστε σε περίοδο Αποκριών ,περίοδο χαράς και διασκέδασης για ανήλικους αλλά και για ενήλικες , και επειδή θα κάνουμε σχετικές αγορές ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , οφείλει να ενημερώσει τους καταναλωτές ,για τους κινδύνους που ελλοχεύουν , τους οποίους θα πρέπει να γνωρίζουμε, ώστε η διασκέδαση να παραμείνει μόνο χαρά .αλλά και νά κάνουμε ασφαλείς αγορές.
Ως καταναλωτές οφείλουμε:
Να επιλέγουμε προϊόντα, που φέρουν ενδείξεις και τις τυχόν οδηγίες ασφαλούς χρήσης και προφύλαξης, στην Ελληνική γλώσσα, καθώς και τα στοιχεία του υπευθύνου διάθεσης, στην αγορά.
Να διαβάζουμε, προσεκτικά και να ακολουθούμε τις οδηγίες χρήσης και προφύλαξης, πριν από τη χρήση των σπρέι.
Να μην ψεκάζουμε απευθείας, στο πρόσωπο και στα μάτια, προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές βλάβες, στην υγεία μας.
Επειδή τα συγκεκριμένα προϊόντα ενδέχεται να περιέχουν εύφλεκτες ουσίες, να αποφεύγουμε να ψεκάζουμε, στην κατεύθυνση της φλόγας ή σε πυρακτωμένο σώμα.
Να μην καπνίζουμε, συγχρόνως, με τη χρήση του προϊόντος.
Να τα διατηρούμε, μακριά από παιδιά μικρής ηλικίας.
Να τα χρησιμοποιούμε, κατά προτίμηση, σε ανοικτούς και καλά αεριζόμενους χώρους.
Αποκριάτικα σπρέι, που φέρουν την ένδειξη «Μόνο για επαγγελματική χρήση», δεν πρέπει να αγοράζονται, από το ευρύ καταναλωτικό κοινό και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται, για ψυχαγωγικούς ή διακοσμητικούς σκοπούς, από μη επαγγελματίες και κυρίως, από παιδιά, επειδή παρουσιάζουν μεγάλη επικινδυνότητα (όπως π.χ. ευφλεκτότητα) και πρέπει να τυγχάνουν ανάλογης χρήσης, από επαγγελματίες
Να προτιμούμε τοπικές επιχειρήσεις, και να παίρνουμε κάρτα αλλαγής,για τυχόν αλλαγή.
Τα αποκριάτικα σπρέι,
θα πρέπει να φέρουν, υποχρεωτικά, στην ελληνική γλώσσα, μεταξύ άλλων και τις ενδείξεις:
δοχείο υπό πίεση
το δοχείο να προφυλάσσεται από τις ακτίνες του ήλιου
να μην εκτίθεται σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 50οC
να μην τρυπηθεί ή καεί ακόμα και μετά τη χρήση

Οι αποκριάτικες στολές,
είναι πιο εύφλεκτες, από τα συνηθισμένα ρούχα. Για το λόγο αυτό, στους χώρους, που γίνονται αποκριάτικα πάρτι, δεν πρέπει να υπάρχουν εστίες φωτιάς (τζάκια, κεριά, τσιγάρα αναμμένα) και επίσης πρέπει να υπάρχουν πυροσβεστικά μέσα.


Ενόψει της Σαρακοστής, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, παραθέτει τις συμβουλές της προς τους καταναλωτές συστήνοντας την προσοχή τους στις αγορές σχετικά με την ποιότητα των ειδών που κατ΄ εξοχή καταναλώνονται κατ έθιμο εκείνες τις ημέρες.
Οι συμβουλές της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης είναι:
(1) ΛΑΓΑΝΑ: Παραδοσιακό προϊόν της Καθαρής Δευτέρας, με πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγορές μας. Λόγω της μεγάλης ζήτησης που έχει την Καθαρή Δευτέρα, συνιστάται στους καταναλωτές να προσέχουν ιδιαίτερα το ψήσιμό της. Γιατί μια άψητη και όχι καλής κατεργασίας λαγάνα, προκαλεί στομαχικές διαταραχές, Επίσης θα πρέπει να γίνει έρευνα αγοράς, καθώς η τιμή παίζεται από Αρτοποιείο και Πρατήρια ΄Αρτου, αλλά και Ζαχαροπλαστεία ή Σούπερ Μάρκετ. Θα πρέπει να αγοράζουμε την ποσότητα που χρειαζόμαστε, καθώς η τιμή της είναι υψηλή

(2) ΧΑΛΒΑΣ: Προσέχουμε η ημερομηνία ανάλωσης. τις ενδείξεις επί της συσκευασίας, α) τα συστατικά του (ταχίνι, ζάχαρη, σοκολάτα, βανίλια, κακάο, ξηροί καρποί κ.λ.π.) β) την τιμή πώλησης, γ) ημερομηνία ανάλωσης.
(3) ΤΑΡΑΜΑΣ: Στην αγορά διατίθεται χύμα ή τυποποιημένος. Προσέχουμε ώστε η γεύση του να είναι ευχάριστη και όχι ξινή και να μη προκαλεί δυσοσμία. Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτική ταραμοσαλάτα η οποία και ασφάλεια μας παρέχει, αλλά θα είναι φτιαγμένη και με τις δικές μας διατροφικές ανάγκες.
(4) ΤΟΥΡΣΙΑ: Είναι λαχανικά διατηρημένα σε λάδι, ξύδι και άλμη. Κατά προτίμηση στα τυποποιημένα όπου αναγράφεται ο τρόπος συντήρησης, το βάρος και η κατηγορία του λαχανικού.
(5) ΕΛΙΕΣ: Κυκλοφορούν χύμα ή συσκευασμένες σε διάφορα είδη όπως τσακιστές, θρούμπες, Αμφίσσης, Καλαμών κ.α.. Απαγορεύεται η ανάμιξη ελιών διαφόρου είδους. Διατηρούνται σε άλμη, ξύδι ή σε λάδι. Αν αγοράσουμε χύμα θα πρέπει να πλυθούν καλά.
(6) ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ: Σ΄αυτή την κατηγορία αναφερόμαστε κυρίως σε χταπόδι, καλαμαράκια, μαλακόστρακα και οστρακοειδή.
ΧΤΑΠΟΔΙ: Κυκλοφορεί σε δύο (2) τύπους. Το μοσχοχτάποδο ή μελιδόνα και το χταπόδι που είναι καλύτερο ποιοτικά. Η μελιδόνα ή μοσχοχτάποδο έχει μια σειρά βεντούζες σε κάθε πλοκάμι ενώ το χταπόδι δύο. Τα φρέσκα χταπόδια έχουν ωραίο σκληρό και υγρό δέρμα και η μυρωδιά τους είναι ευχάριστη. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ψήσιμο
ΚΑΛΑΜΑΡΑΚΙΑ: Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα είδη όπως τα θράψαλα, σουπιδάκια κ.α. που μοιάζουν με καλαμαράκια. Το πραγματικό καλαμάρι έχει χρώμα λευκό που ροδίζει. Τα πτερύγια πιάνουν τα 2/3 περίπου του σώματος το οποίο είναι κυλινδρικό. Ενώ τα θράψαλα έχουν χρώμα περισσότερο προς το μπλε και τα πτερύγιά τους είναι μικρότερα. Τα καλαμαράκια και το χταπόδι κυκλοφορούν στην αγορά σε νωπή και κατεψυγμένη μορφή.
ΟΣΤΡΑΚΟΕΙΔΗ: Μύδια, στρείδια, κυδώνια, αχινοί, αχιβάδες κ.α. Το όστρακο πρέπει να είναι καλά κλεισμένο. Στα πολύ φρέσκα όταν είναι λίγο ανοιχτό με το άγγιγμα αντιδρούν και κλείνουν. Η μυρωδιά να είναι αυτή του ιωδίου της θάλασσας. Να αποφεύγεται η συλλογή οστρακοειδών από περιοχές για τις οποίες δεν είναι βέβαιη η καθαριότητά τους.
ΜΑΛΑΚΟΣΤΡΑΤΑ: Γαρίδες, καραβίδες, καβούρια, αστακοί. Τα μαλακόστρατα ανήκουν στην κατηγορία των θαλασσινών που χαλάνε πολύ γρήγορα. Τα φρέσκα διακρίνονται από ζωηράδα σε μάτια και χρώμα και είναι σφικτά. 
ΣΑΛΑΤΕΣ: Από φρέσκα λαχανικά, τα οποία μπορούμε να τα προμηθευτούμε από τις Λαϊκές Αγορές που λειτουργούν στην πόλη μας, ενισχύοντας οικονομικά τους αγρότες μας.
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ: Καλό θα είναι από τώρα να αρχίσουμε να τον φτιάχνουμε σε συνεργασία με τα παιδιά μας, για να είναι έτοιμος την Καθαρή Δευτέρα,έτσι και την χαρά της δημιουργίας θα τους περάσουμε ,αλλά και θα αποφύγουμε μια έξτρα δαπάνη του οικογενειακού μας
προϋπολογισμού.Βασικό μέλημά μας θα πρέπει κατά το πέταγμα να οδηγούμε τον Χαρταετό σε ανοιχτό χώρο, μακριά από τα καλώδια της ΔΕΗ προς αποφυγή κινδύνων τόσο εμάς των ίδιων όσο και των παιδιών μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Και για τα σαρακοστιανά μας, αγοράζουμε από τις τοπικές (ντόπιες επιχειρήσεις) εφενός για να βοηθήσουμε τους δικούς μας ανθρώπους, αφετέρου να στηρίζουμε την τοπική οικονομία ,την Ελληνική Οικονομία.
Σημαντική Συμβουλή προς τους καταναλωτές: όσοι από μας έχουν προγραμματίσει να στραφούν σε κατεψυγμένα θαλασσινά, καλό θα είναι να αρχίσουν την έρευνα και την αγορά αυτών τώρα, ας αποφύγουμε τον συνωστισμό της τελευταίας στιγμής, και ακριβότερα θα τα αγοράσουμε αλλά και θα αποφύγουμε την πίεση, που συνήθως παρατηρείται όταν οι καταναλωτές συναντηθούμε όλοι μαζί ,στα καταστήματα για τις αγορές μας.

Τέλος, η ΄Ένωση λειτουργεί , καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com



Η Πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη